قدس آنلاین – یزد: مدیرکل منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در آیین اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی در استان یزد،‌ بیان داشت: استقبال کم‌نظیر از ششمین جشنواره کتابخوان رضوی در سراسر کشور، نشان دهنده پویایی و علم‌دوستی مردم ایران است.

استقبال کم‌نظیر از جشنواره کتابخوانی رضوی نشانه علم‌دوستی ایرانی‌ها است

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، علي رمضاني در این مراسم استقبال پرشور از این جشنواره را نشانه پویایی و علم دوستی مردم ایران دانست و بیان کرد: بیش از 235 هزار نفر در ششمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی از سراسر کشور شرکت کردند که سهم استان یزد بیش از 5 هزار و 500 نفر بوده است.

وی با اشاره به این که امسال برای اولین بار جشنواره کتابخوانی رضوی در سه گروه سنی کودک، نوجوان و بزرگسال برزگزار شده،‌ اظهار داشت: ایجاد شرایط ویژه برای شرکت فارسی‌ زبانان خارج از کشور از دیگر برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی  در ششمین دوره جشنواره بود.

مديركل منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: حجم و تعداد پاسخ‌های دریافتی نشان دهنده تلاش شرکت کنندگان برای مطالعه و کسب آگاهی در زمینه فرهنگ و سیره رضوی است..

رمضانی ادامه داد: از کل تعداد شرکت کنندگان در این دوره از جشنواره 45 هزار نفر از سراسر کشور پاسخ‌های صحیح به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند که اسامی آنها در قرعه‌کشی نهایی جشنواره مدنظر قرار گرفت.

این مقام مسئول در نهاد کتابخانه‌های عمومی تصریح کرد: در پی معرفی برگزیدگان کشوری جشنواره ملی کتابخوانی رضوی، از 31 نفر از برگزیدگان استانی و 248 کتابدار که حلقه اتصال کتابخانه ها و اقشار مختلف جامعه و در صف مقدم فرهنگ‌سازی برای مطالعه و بصیرت‌افزایی در جامعه هستند،‌ معرفی و تجلیل شدند.

وی در پایان سخنان خود، کتاب «انسان 250 ساله» که مروری بر بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص زندگی سیاسی مبارزاتی ائمه معصومین از آغاز امامت حضرت علی(ع) تا ابتدای امامت حضرت ولیعصر(عج)  است، را معرفی کرد.

در ابتدای این مراسم، رقیه دوست فاطمی‌ها مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ضمن تشکر از حضور مردم و مسئولان فرهنگ‌دوست و علاقه‌مند به کتاب و کتابخوانی در اختتامیه ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی، گزارشی از روند برگزاری این جشنواره در استان ارائه کرد.

گفتنی است، در آیین اختتامیه ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان یزد از 17 نفر از نفرات برگزیده جشنواره، دو خانواده شرکت‌کننده در مسابقه کتابخوانی رضوی و 8 تن از کتابداران برگزیده با اهدای لوح یابود، تندیس جشنواره و هدایایی تقدیر شد.

تقدیر از مدیران کل صدا و سیمای مرکز یزد، کانون پرورش فکری، فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهردار یزد به دلیل همکاری در برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

در بخش ویژه آیین اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی نیز از محمدرضا انتظار بقیه‌الله، رئیس کتابخانه وزیری یزد وابسته به آستان قدس رضوی، همزمان با پنجامین سالگرد کتابداری رضوی وی، تجلیل شد.

این مراسم با حضور پرشور مردم و مسئولان یزدی در تالار فرهنگ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد برگزار شد.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.