قدس آنلاین- شهرکرد،- هومن نجاتی: سابقه کار حرفه‌ای مورد نیاز برای این آزمون مطابق با ماده ۵ آیین‌نامه اجرایی قانون نظام مهندسی ساختمان خواهد بود و نحوه محاسبه سنوات لازم از تاریخ اخذ مدرک تحصیلی تا پایان مردادماه سال ۹۴ است.

برگزاری آزمون ورودی به حرفه مهندسان استان

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد، مدیر کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری عنوان کرد : در اجرای آئین‌نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، آزمون ورود به حرفه مهندسان کاردان‌های فنی ساختمان و معماران تجربی در تاریخ 29 و 30 بهمن ماه همزمان با سراسر کشور در دانشکده ادبیات دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد برگزار شد.

قاسم قاسمی ده چشمه  در خصوص رشته‌های مرتبط به این آزمون عنوان کرد : رشته‌های مهندسی معماری(نظارت و طراحی)، شهرسازی، عمران(نظارت و محاسبات)، تأسیسات مکانیکی، تأسیسات برقی، نقشه برداری و ترافیک برای متقاضیان اخذ پروانه اشتغال به کار مهندسی(پایه۳) و همچنین آزمون‌های حرفه‌ای کاردان‌های فنی ساختمان در رشته‌های معماری، عمران، مکانیک، برق و نقشه‌برداری برای متقاضیان اخذ پروانه اشتغال به کار کاردانی(پایه‌۳) و آزمون‌های تعیین صلاحیت معماران تجربی برای متقاضیان اخذ پروانه اشتغال به کار تجربی بطور هماهنگ و همزمان برگزار گردید.

وی تعداد شرکت کنندگان در این آزمون را 1933 نفر اعلام کرد و افزود : این تعداد شرکت کننده نسبت به مردادماه امسال 10 درصد افزایش داشته است.

قاسمی ده چشمه افزود : سابقه کار حرفه‌ای مورد نیاز برای این آزمون مطابق با ماده ۵ آیین‌نامه اجرایی قانون نظام مهندسی ساختمان خواهد بود و نحوه محاسبه سنوات لازم از تاریخ اخذ مدرک تحصیلی تا پایان مردادماه  سال 94 است و چنانچه متقاضی در صورت نداشتن شرایط لازم با ورود اطلاعات نادرست نسبت به ثبت‌نام اقدام و در نمره قبولی کسب کند نه تنها قبولی نامبرده کان لم یکن تلقی شده با وی مطابق با ضوابط و مقررات برخورد خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان در خصوص ثبت‌نام مهندسان در آزمون مذکور اظهار داشت: ثبت‌نام این آزمون‌ها ‌به ‌صورت الکترونیکی از طریق وب سایت دفتر امور مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی به آدرس www.inbr.ir صورت پذیرفته است.

شایان ذکر است،  قبولی در آزمون مذکور یکی از شرایط اخذ پروانه اشتغال بوده و متقاضی در صورت قبولی در آزمون و احراز سایر شرایط مشخص شده در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان موفق به اخذ پروانه اشتغال بکار خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.