شطرنج ایران در مراسم تقدیر از برترین های شطرنج آسیا علاوه بر کسب سه عنوان «برترین» صاحب امتیازمیزبانی یک رویداد هم شد.

سهم شطرنج ایران از مراسم انتخاب بهترین های آسیا

به گزارش قدس آنلاین،‌

سومین مراسم سالیانه تقدیر از برترین های شطرنج آسیا  نهم شهریور ماه در العین مقر فدراسیون شطرنج آسیا برگزار شد. در این مراسم نمایندگان  شطرنج ایران که روزهای طلایی را تجربه کرده بودند به افتخارات خوبی دست پیدا کردند. مسعود مصدق پور قهرمان شطرنج جوانان آسیا و قهرمان شطرنج نوجوانان جهان موفق شد به عنوان جوان برتر آسیا در سال ۲۰۱۵ دست پیدا کند.

همچنین تیم شطرنج نوجوانان زیر ۱۶ سال ایران برترین تیم آسیا شد و فدراسیون شطرنج ایران هم به عنوان موفق ترین فدراسیون در زمینه پیشرفت نوجوانان نام گرفت.

در مراسم تقدیر از برترین های شطرنج آسیا همچنین جعفر کامبوزیا رییس پیشین فدراسیون شطرنج و نایب رییس فدراسیون جهانی شطرنج برای یک عمر خدمات به شطرنج مورد تقدیر قرار گرفت. 

شطرنج ایران همچنین موفق شد در این جلسه میزبانی رقابتهای قهرمانی زیر ۲۰ سال آسیا را از آن خود کند. این در حالی است که چند روز پیش تفاهم نامه ای نیز در خصوص میزبانی ایران در رقابتهای شطرنج قهرمانی بانوان جهان ۲۰۱۷ میان ایران و فدراسیون جهانی شطرنج منعقد شده بود. با این حساب فدراسیون شطرنج کشورمان فصل پرکاری را در پیش رو دارد. فصلی که می تواند حتی به نقطه عطفی در شطرنج کشور و پیشرفت هرچه بیشتر نمایندگان شایسته کشورمان بیانجامد.

جلسات فدراسیون شطرنج آسیا به مدت سه روز با حضور نمایندگانی از ۴۰ کشور آسیایی برگزار شد. سخنرانی خبرگان شطرنج جهان و ارائه سمینارهایی از جانب آنها از جمله دیگر برنامه این نشست بود. مهندس مهرداد پهلوانزاده رییس فدراسیون شطرنج کشورمان نیز به عنوان یکی از چهره های سخنران تا دقایقی دیگر به ارائه سمینار می پردازد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.