قدس آنلاین- بیرجند: استاندار خراسان جنوبی گفت: کمیته باز آفرینی پایدار شهری در شهرستانهای خراسان جنوبی فعال شود.

 کمیته باز آفرینی پایدار شهری در شهرستانهای استان فعال شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند، سید علی‌اکبر پرویزی در ستاد بازآفرینی پایدار شهری خراسان جنوبی اظهار داشت: متأسفانه حاشیه‌نشینی منجر به بروز مشکلات زیادی در شهرهای بزرگ از جمله در بیرجند شده است.

وی افزود: در ستاد بازآفرینی شهری مشکلات مربوط به حاشیه‌نشینی باید به صورت مجموعه‌ای از مشکلات امنیتی، اجتماعی، مسکن و اشتغال به صورت مکرر مورد توجه و برنامه‌ریزی قرار گیرد.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: مهم‌ترین راه برای اجرای سیاستهای مربوط به بازآفرینی پایدار شهری، جلب مشارکت مردم همراه با اعتماد عمومی است و دستگاه‌ها باید طوری برنامه‌ریزی کنند که از موازی‌کاری و هدر رفت امکانات در این زمینه جلوگیری شود.

پرویزی افزود: باید کمیته ستاد بازآفرینی پایدار شهری در شهرستانهای خراسان جنوبی فعال شود و به برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات بپردازند.

وی اظهار داشت: عملکرد نامناسب وزارت راه و شهرسازی در حوزه بافت فرسوده کار را برای طرحهای جدید سخت کرده و باید تلاش کنیم تا اعتمادسازی عمومی ایجاد شود تا همراهی مردم را داشته باشیم زیرا هیچ طرحی بدون مشارکت مردم به نتیجه نمی‌رسد.

مقام عالی دولت در خراسان جنوبی گفت: بحث بازآفرینی شهری باید به صورت کارشناسی شده انجام شود زیرا تنها با برگزاری جلسه و سخنرانی کار پیش نمی‌رود و اگر در یک محله مشخص طرح تصویب و اجرایی شود در دیگر محله‌های دیگر هم به تبع آن اجرا خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: یکی از مشکلات اختلافات وقف و بنیاد مستضعفان و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است که این موضوع باید در مرکز کشور حل شود زیرا متأسفانه از اراضی موقوفه به خوبی استفاده نشده و گاهی سبب مشکلات برای مردم می‌شود و این در حالی است که هیچ واقفی راضی به بروز مشکل برای مردم نبوده است.

پرویزی افزود: وقف یکی از پایه‌های اعتقادی مردم در مشارکتهای اجتماعی است و اختلافات موجود بین میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اوقاف امور خیریه در کلان کشور مطرح است که مکاتباتی انجام شده  و ما خواهان حل مشکل بین این نهادها هستیم.

وی با بیان اینکه در هر شهر یک نقطه به عنوان پایلوت انتخاب و اقدامات در محله‌ها متمرکز شود اظهار داشت: آموزش و فرهنگ‌سازی باید در این زمینه مورد توجه جدی قرار گیرد و افرادی که قرار است در طرح همکاری کنند باید از آموزشهای لازم بهره‌مند باشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.