مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: بیش از ۵۰درصد تاسیسات گردشگری کشور در مشهد و خراسان رضوی است و ۹۸درصد زیر ساخت‌های گردشگری خراسان رضوی در مشهد است.

۵۰درصد تاسیسات گردشگری کشور در خراسان رضوی است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، حسین زارع صفت در سومین نشست هم اندیشی معاونین برنامه ریزی و سرمایه گذاری ادارات کل استانی که صبح امروز در هتل میثاق مشهد برگزار شد اظهار داشت: خراسان رضوی یکی از گوهرواره‌های تمدنی کشور است و وجود امام رضا(ع) در طول زمان ظرفیت‌های زیادی ایجاد کرده است که آن را توسعه باید بخشید.

وی بااشاره به اهمیت گردشگری در جهان افزود: گردشگری داخلی و خارجی بسیار قابل اهمیت است البته گردشگری حلال ارجح است بر سایر گردشگری‌ها و این نوع گردشگری یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری مذهبی است.

زارع صفت تصریح کرد: بیش از 50درصد تاسیسات گردشگری کشور در مشهد و خراسان رضوی است و 98درصد زیر ساخت‌های گردشگری خراسان رضوی در مشهد است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی بیان کرد: در مشهد 198هتل ساخته شده و روز به روز در حال توسعه است در خراسان رضوی نیز 240هتل و مرکز اقامتی و تاسیسات گردشگری در حال احداث است.

وی با بیان این مطلب که 6هزار و 500میلیارد تومان در بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است افزود: لزوم برنامه ریزی منطقه‌ای  و ضرورت برنامه ریزی جامع در ازمان میراث فرهنگی وجود دارد و در این راستا نیازمند یک برنامه ریزی جامع هستیم.

زارع صفت گفت:در خراسان رضوی چندین تشکل و NGOتشکیل شده و تلاش داریم در شهرستانها نیز فعال شوند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.