قدس آنلاین - یزد : معاون استاندار یزد گفت : با توجه به اینکه استان یزد جزء استان های مهاجرپذیر کشور است اما درگیر مسائل مناطق حاشیه ای نشده است

  استان مهاجرپذیر یزد درگیر مسائل مناطق حاشیه ای نشده است

به گزارش قدس آنلاین  از یزد ، محمدعلی طالبی در جلسه کارگروه ارتقاء اجتماعی، فرهنگی و سلامت ستاد بازآفرینی شهری پایداراستان اظهادراشت : این تهدید همواره وجود دارد و لازم است دستگاه های ناظر و خدمات رسان شهری اقدام موثری برای پیشگیری از شکل گیری مناطق حاشیه ای در شهر یزد و شهرهای بزرگ استان انجام دهند

وی افزود :در بحث بازآفرینی شهری پایدار استان، رسیدگی به مسائل مناطق حاشیه‌ای و توجه به بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری با طیف متنوعی از مسائل روبرو هستیم و این مهم ایجاب می کند در زمینه‌های مختلف یک سیاست هماهنگ و مدیریت واحدی را دنبال کنیم.

طالبی تصریح کرد: خوشبختانه به دلایل مختلف استان یزد خیلی درگیر مسائل حاشیه نشینی نشده و مناطق حاشیه ای آن‌چنان در استان ایجاد نشده است اما این بدین معنا نیست که امکان وقوع حاشیه نشینی وجود ندارد و طبق برخی گزارشات و بازدیدها حداقل این تهدید در بعضی از مناطق استان و شهر یزد وجود دارد.
معاون استاندارخاطرنشان ساخت: مهاجرین در حال سکونت در حاشیه شهرها با کمترین امکانات شهری و زیرساخت ها هستند و این اتفاق تهدیدکنندۀ بافت شهری ماست.
وی  خاطرنشان ساخت: جمعیت قابل توجهی از مهاجرین امروز در بافت تاریخی شهر یزد سکونت یافته اند که لازم است دستگاه های ناظر، فرمانداری، شهرداری و دستگاه های خدمات‌رسان شهری اقدام موثری در این رابطه انجام دهند و اجازه ندهیم مهاجرین در حاشیه شهر و بافت تاریخی سکونت کنند.
طالبی در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد: راهبردهای خوبی در مدیریت مسائل اجتماعی و فرهنگی مناطق حاشیه‌ای و بافت های فرسوده در کارگروه ارتقاء اجتماعی و فرهنگی و سلامت ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان تدوین شود و مورد توجه و اجرا قرار گیرد.


حاشیه نشینی منشاء همۀ آسیب های اجتماعی

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نیز در این جلسه گفت: در سال جاری مقام معظم رهبری چهار آسیب را در راس آسیب های اجتماعی بیان کردند و خواستار توجه جدی و اقدام برای مبارزه با اعتیاد، طلاق، انحرافات‌ اخلاقی و حاشیه نشینی شدند.
مجید جوادیان زاده افزود: حاشیه نشینی بستر ومنشاء همۀ آسیب های اجتماعی است که اگر ریشه کن شود و از ایجاد مناطق حاشیه نشین جلوگیری گردد بسیاری از آسیب های اجتماعی قابل رفع و پیشگیری است.

وی  خاطرنشان ساخت : دولت تدبیر و امید و تشکیلات فرهنگی و اجتماعی وزارت کشور عزم جدی برای مبارزه و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی دارند و اقدامات خوبی در تحقق این مهم انجام شده است.
گفتنی است در این کارگروه سند ملی بازآفرینی پایدار شهری و تبیین دستورالعمل و آئین نامه‌های فعالیت ستادهای استانی بازآفرینی توسط نماینده اداره‌کل راه و شهرسازی استان تشریح شد و معاون فرماندار میبد نیز به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده برای رفع مسائل و مشکلات حاشیه نشینی در این شهرستان پرداخت.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.