قدس آنلاین: ششمین نمایشگاه سراسری بازرگانی صنایع دستی خراسان شمالی در بوستان بش قارداش بجنورد با حضور معاون سازمان میراث فرهنگی کشور گشایش یافت، در این نمایشگاه از اولین نشان استاندارد گلیم کردی و برند فروشگاه اینترنتی سوغات سرای خراسان شمالی رونمایی شد.

رونمایی از اولین نشان استاندارد گلیم کردی و برند فروشگاه اینترنتی سوغات

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، معاون سازمان میراث فرهنگی کشور در این آئین گشایش نمایشگاه سراسری صنایع دستی خراسان شمالی اظهار داشت: حرص، طمع و دگرآیی موجب شده اند که تعاریف بسیاری از موضوعات تغییر کنند.

نامور مطلق تصریح کرد: در عصری زندگی می کنیم که بحران ها و آدم کشی ها تعریف صنعت، هنر و اقتصاد را تغییر داده و توجه انسان ها را به سوی معنویت سوق داده اند.

وی گفت: مخاطرات تلخی که در حال رخداد هستند، موجب شده اند که در دنیا صنایع فرهنگی تقویت شوند و مهمتر جلوه کنند.

وی با تاکید بر این نکته که باید نگاه ها را شست و جور دیگر دید، خاطر نشان کرد: خلاقیت در صنایع دستی باید رشد کند تا این صنعت به یک ثروت مادی، معنوی و فرهنگی تبدیل شوند.

نامور مطلق با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید طی سه سال اخیر تلاش کرده تا نگاه دنیا را به ایران تغییر دهد و تصویر هویتی و شخصیتی ایرانیان را بهتر به دنیا معرفی کند که البته به این هدف نزدیک شده ایم، تصریح کرد: این راه را باید با یاری هنرمندان و تولیدات هنرهای آنان به پیش ببریم.

دکتر نامور مطلق همچنین بر ایجاد نمایشگاه ها و بازارچه های دائمی عرضه صنایع دستی در محور های تردد گردشگران ، استفاده از ظرفیت های کشور های آسیایی و اروپائی و حمایت  سازمان از مبادلات تجاری در حوزه صنایع دستی  تاکید کرد

استاندار خراسان شمالی نیز گفت: این استان قطب صنایع دستی کشور است و انتظار می رود به کسانی که در حوزه صنایع دستی استان فعالیت می کنند از لحاظ اعتبارات،تسهیلات و امکانات  توجه ویژه ای شود.
محمد رضا صالحی افزود:امکان سنجی و شناسایی بازار صنایع دستی استان ضروری است که بایستی در این خصوص کار کارشناسی انجام شود.
وی صنایع دستی را عامل مهمی در حوزه کسب و کار قشر عظیمی از مردم استان عنوان کرد و اظهار داشت:  حمایتهای دولت در این حوزه لازم است.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.