معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به همکاری با یک شرکت ایتالیایی برای معماری مسیر آزادراه تهران-شمال، گفت: پیشرفت فیزیکی زیباسازی پیرامون آزادراه را ۴۰ درصد است.

 همکاری یک شرکت ایتالیایی برای معماری آزادراه شمال

به گزارش قدس آنلاين به نقل از مهر، علی نورزاد در جلسه‌ای با حضور نماینده شرکت ایتالیایی که مسئول معماری و منظر راه آزادراه تهران- شمال است، با اشاره به تاکید وزیر راه و شهرسازی به معماری و منظر راه، گفت: توجه به منظر راه به معنای رعایت ویژگی‌های خاص معماری، فرهنگی، زیست محیطی هر منطقه در ساخت راه‌ها است و انتظار ما این است تا تمامی اقداماتی که در این حوزه صورت می‌گیرد، متناسب با فرهنگ و ویژگی‌های خاص هر منطقه از آزادراه باشد.

وی پیشرفت فیزیکی زیباسازی پیرامون آزادراه را ۴۰ درصد عنوان کرد و افزود: طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده مقرر شد تا کلیه اقداماتی که در این مسیر صورت می‌گیرد، با توجه به سه فاکتور ایمنی، پایداری، همگونی و تناسب با محیط طراحی شده، پیاده‌سازی شود و طراحی ایستگاه عوارضی نمونه‌ای است که با الهام از این سه مشخصه در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، توجیه اقتصادی طرح‌ها را یکی دیگر از فاکتورهای مهم در برنامه دانست و عنوان کرد: تمامی اقداماتی که در منطقه صورت می‌گیرد، علاوه بر سازگاری با اقلیم و جغرافیای منطقه و شناخت محیط، نیازمند داشتن توجیه اقتصادی است و طبق این فاکتورها باید بهترین ایده انتخاب ‌شود.

در پایان مقرر شد در جلسه بعدی، نماینده شرکت ایتالیایی طراحی‌های مفهومی پروژه منظر راه را ارایه و در خصوص اقدامات بعدی تصمیم‌گیری شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.