قدس آنلاین- تبریز: استاندار آذربایجان‌شرقی، از هیئت مدیره شهرک صنعتی میانه و سایر شهرک‌های صنعتی استان خواست برای حل مشکلات عمومی شهرک‌ها منتظر بودجه دولتی نباشند و هزینه‌های خود را از منابع مختلف تامین کنند.

 شهرک‌های صنعتی منتظر بودجه‌ دولتی نباشند/ وجود بیش از اندازه واحدهای برنج‌کوبی در شهرستان میانه

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، اسماعیل جبارزاده  عصر امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان که در شهرستان میانه برگزار شد، گفت: تولیدکنندگان اگر از برخوردهای گذشته دلگیر هستند بدانند که امروز ما در خدمت آنان هستیم و در این دولت، مانع‌تراشی برای تولیدکننده جایی ندارد.


وی با بیان این که آبادانی هر منطقه به دست ساکنان آن است، افزود: فلسفه وجودی ادارات و کارگزاران دولتی، رفع مانع از سر راه مردم و تولیدکنندگان است و این مهم را باید در عمل ثابت کنیم.

جبارزاده با بیان این که ادارات دولتی باید مشکل تولیدکننده را مشکل خود بدانند، گفت: از فرماندار و روسای ادارات شهرستان میانه انتظار دارم با تمام توان در کنار تولیدکنندگان باشند و برای حل مشکلات آنان تلاش کنند.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی شهرستان میانه از جمله وجود دو سد بزرگ، گفت: پرونده همه متقاضیان تسهیلات در بخش کشاورزی باید به صورت دقیق بررسی و به بانک‌های عامل معرفی شود.

جبارزاده با بیان این که شهرستان میانه با مشکل کم‌آبی مواجه نیست، افزود: از تمام ظرفیت‌های کشاورزی این شهرستان باید استفاده شود و حتی یک وجب خاک نیز نباید بلااستفاده بماند.

وی تصریح کرد: شرکت آب منطقه‌ای استان آماده تامین آب برای تمام کسانی است که بخواهند در پایاب سدهای شهرستان میانه کشت و صنعت‌های بزرگ راه‌اندازی کنند.

جبارزاده همچنین تسریع در بررسی همه پرونده‌های وارد شده به کمیته رفع موانع تولید شهرستان میانه را مورد تاکید قرار داد و گفت: انتظار از سیستم بانکی همراهی کامل با بخش تولید است و در این راستا اختیارات واحدهای شهرستانی بانک‌ها باید افزایش یابد.

وی، ناآشنا بودن تولیدکنندگان با قوانین و مقررات به ویژه قانون جدید مالیات را یکی از موانع سر راه تولید ذکر کرد و با بیان این که دولت مکلف به اجرای قانون است، گفت: باید اهالی صنعت و تولید را با ظرفیت‌های این قانون آشنا کرده و از اختیارات قانونی برای حل مشکلات آنان استفاده کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به وجود بیش از اندازه واحدهای برنج‌کوبی در شهرستان میانه، از مدیران دولتی بخش صنعت و تولید استان خواست مجوزهای تاسیس واحد تولیدی را بر اساس ظرفیت استان صادر کنند، چرا که صدور مجوز بیش از ظرفیت هم ظلم به سرمایه‌گذاران موجود است، هم باعث هدررفت منابع می‌شود و هم سرمایه‌گذاران جدید را با مشکل مواجه می‌کند.

وی در پایان از هیئت مدیره شهرک صنعتی میانه و سایر شهرک‌های صنعتی استان خواست برای حل مشکلات عمومی شهرک‌ها منتظر بودجه دولتی نباشند و هزینه‌های خود را از منابع مختلف تامین کنند.

فرماندار میانه هم در این نشست از وجود چهار شهرک صنعتی و 130 واحد تولیدی در بخش صنعت این شهرستان خبر داد و گفت: 70 واحد صنعتی شهرستان فعال و بقیه نیمه‌فعال یا غیرفعال هستند.

حمید شکری همچنین از معرفی 15 واحد صنعتی و 28 واحد کشاورزی این شهرستان برای دریافت تسهیلات سرمایه در گردش به سیستم بانکی خبر داد.

در این نشست 137 پرونده بخش صنعت و یکصد پرونده بخش کشاورزی که در کارگروه تسهیل استان بررسی شده بودند برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند.

همچنین تعدادی از مدیران واحدهای صنعتی و تولیدی شهرستان میانه به بیان مسایل و مشکلات خود پرداختند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.