پلیس آمریکا جزییات بیشتری از تحقیقات انجام شده در خصوص پرونده استفاده هیلاری کلینتون از ایمیل شخصی برای انجام کارهای رسمی و دولتی را منتشر کرده است.

پلیس آمریکا جزییات پرونده ایمیل‌های کلینتون را منتشر کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، مقام‌های اف بی آی به طور تفصیلی سئوالاتی را درباره استفاده هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا از ایمیل شخصی برای صحبت درباره حملات محرمانه پهپادها مطرح کرده اند.

مقام‌های اف بی آی همچنین از کلینتون درباره اجازه دادن به مشاورانش برای از بین بردن بخش زیادی از این ایمیل ها، سئوال کرده اند.

این اسناد حاوی جزییات جدیدی درباره سرور ایمیل شخصی کلینتون بوده است. یکی از مهمترین اسناد جدید فاش شده این است که یک متخصص رایانه قصد داشته است تا برای از بین بردن آرشیو ایمیل های کلینتون تلاش کند، این اقدام پس از ان صورت گرفته است که کمیته کنگره آمریکا خواستار دریافت این ایمیل ها شده بود.

در این مصاحبه 3 ساعته و نیمه با مقامهای ارشد مقابله با جاسوسی وزارت دادگستری آمریکا، کلینتون از عملکردش در استفاده از ایمیل شخصی دفاع کرده است.

استفاده کلینتون از ایمیل شخصی به جنجال بزرگی در رقابت های انتخاباتی آمریکا تبدیل شده و خوراک تبلیغاتی مناسبی را در اختیار جمهوریخواهان قرار داده است تا مکررا وی را مورد انتقاد و سرزنش قرار دهند.

از جمله یافته های مهم در اسناد اف بی آی می توان به این موارد اشاره کرد: خانم کلینتون به طور معمول و عادی مذاکرات محرمانه درباره حملات پهپادها را از طریق ایمیل شخصی اش انجام می داده است.

کالین پاول وزیر خارجه اسبق آمریکا به کلینتون توصیه کرده است که نسبت به چگونگی استفاده از ایمیل شخصی اش بسیار محتاط و مراقب باشد.

اسناد اف بی آی نشان می دهد که یک متخصص رایانه که نامش فاش نشده، آرشیو ایمیل های کلینتون را چند هفته پس از افشای استفاده وی از ایمیل شخصی در مارس 2015 میلادی، از بین برده است.

کلینتون به بازپرسان این پرونده گفته است که در دوران خدمت به عنوان وزیر خارجه آمریکا از روی سهل انگاری از ایمیل شخصی استفاده کرده است و به یاد نمی آورد که کسی به پیامدهای قانونی استفاده از ایمیل شخصی ابراز نگرانی کرده باشد.

کلینتون طی یک سال گذشته با انتقادات شدیدی به خاطر استفاده از ایمیل شخصی روبرو شده است.

کلینتون در این مصاحبه طولانی تاکید کرده است که "به خاطر نمی آورد ایمیلی دریافت کرده باشد که به نظرش محرمانه باشد."

تیم انتخاباتی کلینتون نیز از انتشار این اسناد توسط اف بی آی استقبال کرده اند. تیم انتخاباتی کلینتون با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: ما خوشحال هستیم که اف بی آی محتوای مصاحبه با کلینتون را منتشر کرده است، چرا که خواست ما نیز همین بود. گرچه استفاده کلینتون از ایمیل شخصی اشتباه بوده و وی نیز مسئولیت آن را پذیرفته است ولی اسناد منتشر شده نشان می دهد که علت اینکه وزارت دادگستری باور دارد پایه و اساسی برای رسیدگی قضایی به این پرونده وجود ندارد، چیست.

پاسخ های کلینتون تناقضی با آنچه که وی در هفته های اخیر درباره استفاده از ایمیل شخصی اش گفته، نداشته است ولی جمهوریخواهان بر این باورند که وی در چند مورد اساسی و مهم، شهادت خود در مقابل کنگره را نقض کرده است.

اف بی آی نیز اعلام کرده است که تحقیقات نشان می دهد که کلینتون جرمی مرتکب نشده ولی استفاده او از ایمیل شخصی برای انجام مکاتبات محرمانه، کاملا سهل انگارانه بوده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.