قدس آنلاین - کرمان: علیرضا رزم حسینی صبح شنبه در نشست مشترک اعضای شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و شورای هماهنگی امور ایثارگران که با حضور یاوند عباسی مشاور وزیر کشور و مسئول هماهنگی امور ایثارگران وزارت کشور در محل سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری کرمان شد، افزود: فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است.

ارزش رفتار و فداکاری ایثارگران اجر و پاداش اخروی است

استاندار کرمان بر لزوم ترویج گفتمان فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بویژه در بین جوانان تاکید کرد و گفت: فرهنگ ایثار و شهادت همچون فرهنگ عاشورا باید ماندگار شده و به گفتمان تبدیل شود.

رزم حسینی با تاکید براینکه ایثارگری رزمندگان در دوران دفاع مقدس با کمک‌های مادی نظام، قابل قیاس نیست، خاطر نشان کرد: این خدمات در مقابل جانی که شهدا در راه دفاع از کشور دادند یا جانبازی که قطع نخاع شده و مشکلات فراوانی دارد، قابل قیاس نیست.
استاندار کرمان با اشاره به اینکه ارزش رفتار و فداکاری ایثارگران اجر و پاداش اخروی است که خداوند در کارنامه آنها ثبت کرده است، گفت: ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس مظلوم ترین کشور خاورمیانه بود که توانست هشت سال دفاع را با پایمردی مردم به پیروزی برساند.
وی با تاکید براینکه دوران تابناک هشت سال دفاع مقدس در دنیا ثبت شد، افزود: جمهوری اسلامی ایران، منشاء ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در خاورمیانه است و در حال حاضر جنبش های مردمی و اسلامی در منطقه با این فرهنگ عجین شده است.
نماینده عالی دولت در استان کرمان، خدمات ارائه شده به ایثارگران در استان کرمان را قابل تقدیر دانست و یادآور شد: کارهای خوبی در استان کرمان در دوران دفاع مقدس به همت سردار سلیمانی انجام گرفت و سردار سلیمانی از فرماندهان نادر دفاع مقدس است که اکنون هم با خانواده‌های رزمنده در استان سرکشی و دیدار دارد
رزم حسینی، ارتقای سطح سلامت ایثارگران و رفاه خانواده آنها  را وظیفه حکومتی و دولتی دانست و خاطرنشان کرد: دولت یازدهم به دنبال توانمندسازی و خوداشتغالی توسط ایثارگران است بنابراین هر اندازه قانون اجازه دهد نسبت به اشتغال آنها اقدام خواهیم کرد.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته 170 میلیارد تومان یارانه خوداشتغالی در استان کرمان پرداخت شد، گفت: دولت یازدهم امسال نیز آمادگی اعطای 200 میلیارد تومان اعتبار خوداشتغالی را دارد لذا ایثارگران می توانند از این فرصت استفاده کنند.
استاندار کرمان بر لزوم ترویج گفتمان فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بویژه در بین جوانان تاکید کرد و افزود: فرهنگ ایثار و شهادت همچون فرهنگ عاشورا باید ماندگار شده و به گفتمان تبدیل شود و اگر در این امر موفق شویم بخشی از خسارت‌های آسیب های اجتماعی جبران خواهد شد.
رزم حسینی با اشاره به اینکه ایثار و شهادت تنها در ظاهر این دو عمل نیست، بلکه باید آن چه را در سینه و اندیشه این رزمندگان وجود دارد به نسل‌های جدید معرفی شود، یادآور شد: جوانان امروز باید بیدار شوند و بدانند که چه نسلی در چه عصری برای قوام نظام و دفاع از اسلام و سرزمینشان از جانشان گذشتند.
وی با تاکید براینکه وجود جوانان را در جامعه فرصت دانست و گفت: سازمان صدا و سیما می تواند گفتمان سازی را با روش های جدید و نوگرایانه در جامعه پایدار کند.
استاندار کرمان خاطر نشان کرد: از هر طرح عمل‌گرایانه‌ای که منجر به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه شود و یا در راستای اشتغال و رفاه خانواده ایثارگران باشد، استقبال خواهیم کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.