۱۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷
کد خبر: 419114

قدس آنلاین- سعید کوشافر: مرد روی پشت بام برای خودش انباری و حیاط خلوتی راه انداخته بود. دلش به همان پشت بام خوش بود و چند طوق کبوتری که با هزار مشقت تهیه کرده بود.

دزد کبوترهای گرانقیمت، جوان معتاد همسایه بود

 

اهل کبوتربازی نبود، این کبوترهای گرانقیمت را با هزار دردسر و مشقت و با قیمت گزاف خریده بود تا بتواند با جوجه کشی از آن‌ها درآمدی کسب کند. او مقداری هم سیم و کابل خریده بود و در انبار داشت. منتظر یک مشتری خوب می‌گشت که از آن‌ها استفاده کند. ضایعات فروش‌ها ارزان می‌خریدند، اما اگر کسی به آن‌ها نیاز داشت، پول خوبی برای آن‌ها می‌پرداخت.

مرد هر روز سری به پشت بام و کبوترهایش می‌زد، اما آن روز که برای دادن دانه به کبوترها رفت، دید خبری از این پرنده‌های گرانقیمت نیست. اول گمانش به گربه‌های گرسنه محل رفت، اما وقتی دید در انباری باز است و خبری از سیم و کابل‌ها و سایر وسایل داخل انبار نیست، متوجه شد که پای انسانی در میان است که اقدام به سرقت کرده است.

او با 110 تماس گرفت و شرح ماجرا را بیان کرد، مأموران در محل حاضر شدند و منزل را مورد بررسی قرار دادند. هیچ راهی جز عبور از داخل خانه نبود، مگر اینکه گمان کنیم سارقان بال داشتند یا اینکه از راه پشت بام آمده و از همان راه رفته‌اند.

مأموران کلانتری تمام گزینه‌هایی را که می‌شد از این خانه سرقت کرد، مورد بررسی قرار دادند و در نهایت یک فهرست از افراد مظنون تهیه کرده و تحقیقات را پیرامون آن‌ها آغاز کردند.

در فهرست همسایگان جوانی 23 ساله هم بود که مانند تعدادی دیگر از کسانی که احتمال می‌رفت در این سرقت دست داشته باشند، تحت نظر قرار گرفت. مأموران طی عملیات کنترل نامحسوس توانستند، ادله و مستندات کافی که دلالت بر سارق بودن این جوان داشت، به دست آورند. پس این جوان دستگیر و راهی کلانتری شد.

او که خود را بی خبر نشان می‌داد، وقتی در مقابل ادله و مستندات مأموران پلیس قرار گرفت، لب به اعتراف گشود. او که اعتیاد هم دارد، گفت که مردی 28 ساله هم در این سرقت او را همراهی کرده است تا پس از فروش کبوترها و سایر کالاهای مسروقه پول را با هم قسمت کنند.

در همین راستا سرهنگ محمد بوستانی فرمانده انتظامی مشهد ضمن تشریح این خبر در گفت وگو با خبرنگار خط قرمز اظهار داشت: مأموران کلانتری 32 طرق مردی جوان را که به منزل همسایه‌اش دستبرد زده بود شناسایی و دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی مشهد با اعلام این خبر گفت: ساعت 19 روز گذشته خبری مبنی بر سرقت منزل در خیابان کشاورز شهرک طرق به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اعلام و بلافاصله تیم تجسس کلانتری 32 برای بررسی موضوع به محل اعزام شد. سرهنگ محمد بوستانی افزود: در بررسی‌ های به عمل آمده مالباخته اظهار داشت: فردی از پشت بام منزلش دو طوقه کبوتر زینتی، مقادیر زیادی سیم و کابل و... را سرقت کرده است.

وی تصریح کرد: مأموران کلانتری طرق با بررسی صحنه سرقت و یک سری تحقیقات میدانی به جوانی 23 ساله به نام محمود که همسایه مالباخته است مظنون شدند و با جمع آوری ادله کافی او را با هماهنگی مقام قضایی دستگیر کردند. سرهنگ بوستانی عنوان داشت: متهم که اعتیاد به مواد مخدر دارد در بازجویی‌های پلیس در مواجهه با ادله و مستندات کشف شده از او به سرقت از منزل همسایه با همدستی فردی به نام کاظم (28ساله) اعتراف کرد. فرمانده انتظامی مشهد با اشاره به دستگیری همدست متهم خاطرنشان کرد: تحقیقات از متهمان برای کشف دیگر جرایم احتمالی ادامه دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.