عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با این بیان این که نظارت بر حسن اجرا و مراقبت از همه قراردادها مورد تاکید است، گفت: با کنترل های شکل گرفته و فضاهای ایجاد شده روی الگوی جدید قراردادی نفت و رفع اشکال های موردنظر دیگر باید شرایط را برای اتخاذ تصمیم اساسی و جذب سرمایه فراهم کرد.

 زمان فراهم کردن زمینه سرمایه گذاری در صنعت نفت فرا رسیده است
به گزارش قدس آنلاين به نقل از شانا، سید مهدی مقدسی  درباره «تحقق راهبرد احیای بازار نفت ایران» و پیامدهای اقتصاد سیاسی این برنامه گفت: کشور باید سهم نفتی‌ خود را با اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) احیا می‌کرد البته برنامه ریزی‌ها باید در یک برنامه‌ریزی بلندمدت معطوف به تولید فرآورده شود تا با ایجاد ارزش افزوده، عواید بیشتری برای کشور به همراه داشته باشد.

وی تصریح کرد: باید بیشتر تلاش‌ها معطوف به برداشت از میدان‌های مشترک نفت و گاز و طرح‌های اولویت دار باشد. ازاین‌رو، بحث کلی بر این مبناست که باید سلسله اقدام های منجر به فراهم شدن زمینه سرمایه‌گذاری در بخش‌های نفت، گاز و پتروشیمی بیش از گذشت شود؛ بنابراین، به دلیل این‌که فرصت‌ها از دست می‌رود این موضوع به‌عنوان ضرورتی اجتناب‌ناپذیر تلقی می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: من اعتقاد دارم با توجه به کنترل‌های شکل‌گرفته و فضاهای ایجادشده روی قراردادها نفتی و رفع اشکال های موردنظر دیگر باید شرایطی را فراهم کنیم که پس از ٢ سال تصمیم اساسی گرفت و در این حوزه زمینه را برای جذب سرمایه فراهم کرد.

این نماینده مجلس دهم بااین‌حال، نظارت بر حسن اجرا و مراقبت از هرگونه قرارداد را مورد تأکید قرارداد و یادآوری کرد: درمجموع صادرات نفت ایران به بیش از ٢ میلیون بشکه در روز سیده است.

دبیر فراکسیون اقتصاد مقاومتی مجلس با بیان این مطلب که با صادرات نفت خام موافق نیستیم اما مدنظر قرار دادن مسائل اقتصادی فعلاً چاره‌ای نیست، تصریح کرد: باید با برنامه‌ریزی منطقی و بموقع و تبدیل مواد خام به فرآورده و همچنین شتاب در توسعه میدان‌های مشترک نفت و گاز به‌ گونه‌ای اقدام کرد که از طرف‌های دیگر میدان‌های مشترک عقب نماند و بتوان در این حوزه مهم که جاذبه سرمایه‌گذاری نیز وجود دارد، اقدام اساسی کرد.

نایب‌رئیس کارگروه صنعت، درباره سختی فعالیت ایران در ٢ سال گذشته برای احیای سهم خود در بازارهای جهانی نفت خام با وجود برخی واکنش‌های غیر سازنده از سوی عربستان گفت: بحث خودزنی عربستان در مقوله نفت برای همه آشکارشده است زیرا با اهداف سیاسی در حال خودزنی است؛ بنابراین با وجود این مسائل، تلاش‌های مقتدرانه ایران در زمینهٔ احیای بازار نفتی ستودنی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.