قدس آنلاین/ ترجمه- مریم سادات کاظمی: آنتی اکسیدان‌های موجود در مرکبات، بروز عوارض منفی چاقی را کاهش می‌دهد. این ترکیبات از ابتلا به بیماری‌های کبد، دیابت و ناراحتی‌های قلبی ناشی از اضافه وزن پیشگیری می‌کند.

کاهش عوارض چاقی با مصرف مرکبات

چاقی خطر ابتلا به بیماری‌های مزمنی مانند دیابت و برخی مشکلات کبد و همچنین ناراحتی‌های قلبی عروقی را افزایش می‌دهد، زیرا در پی تجمع چربی در بدن، استرس اکسایشی ایجاد می‌شود و سلول‌های بافت شکم واکنش بیش از حد نشان می‌دهند که به همه سلول‌های بدن آسیب می‌رساند.

محققان در این باره آزمایشی روی پنجاه موش آزمایشگاهی انجام دادند و فلاونوئیدهای موجود در مرکبات را به عنوان مکمل به برنامه غذایی معمول و سرشار از چربی آن‌ها اضافه کردند. این آنتی اکسیدان‌ها هیچ تأثیری در کاهش وزن ندارند، اما می‌توانند استرس اکسایشی را کاهش داده و آسیب‌های کبد و قند خون را به حداقل برساند.

این مطالعه نشان می‌دهد که مصرف مرکبات تأثیرات مثبتی روی افرادی دارد که چاق نیستند اما مقدار زیادی چربی مصرف می‌کنند و در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و سندروم متابولیک قرار دارند. برای دریافت این آنتی اکسیدان‌ها می‌توان مرکبات، آب میوه و یا مکمل آن‌ها را استفاده کرد.

منبع: www.Top Santé.fr

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.