قدس آنلاین- تبریز: مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از صادرات گندم «دوروم» به ایتالیا خبر داد و گفت: امسال نیازی به واردات گندم نداریم، چراکه بیش از نیاز داخلی گندم تولید شده است.

 صادرات گندم «دوروم» ایران به ایتالیا/ نیاز به واردات ۱.۸ میلیون تن شکر و برنج به کشور هستیم

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، علی قنبری  در کنفرانس تجارت و سرمایه‌گذاری آذربایجان‌شرقی و ترکیه در اتاق بازرگانی تبریز از شهر تبریز به عنوان قلب ایران یاد کرد و اظهار داشت: از نظر اقتصاد کلان حجم تجارت و مبادلات اقتصادی حداقل به دو عامل ثبات و امنیت نیاز دارد و در کنار این دو عامل عوامل موثر روابط متعالی، مسائل فرهنگی و اجتماعی و مسائل قومیتی در افزایش حجم و مبادلات اقتصادی موثر است.

وی تصریح کرد: با توجه به اشتراکات بالای ایران و ترکیه می‌توانند کشورهای نوظهور توسعه در منطقه و دنیا باشند.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران اضافه کرد: با توجه به ارتباطات قوی سیاسی و اقتصادی انتظار می‌رود سطح مبادلات اقتصادی دو کشور به 30 میلیارد دلار ه مورد تاکید رئیس‌جمهور‌های دو کشور است، برسد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: با شناختی که از آذربایجان‌شرقی و مسئولان این استان داریم می‌توانیم بخش اعظمی از حجم مبادلات 30 میلیارد دلاری ترکیه و ایران  را این استان به دوش بکشد.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با اشاره به ذخایر گندم در کشور متذکر شد: امسال نیازی به واردات گندم نداریم و امسال بیش از نیاز داخلی گندم تولید شده است.

این مسؤول، نیاز داخلی گندم در کشور را 10 میلیون تن اعلام کرد و گفت: امسال نزدیک به 13 میلیون تن گندم در کشور تولید شده است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی تصریح کرد: در حال حاضر بخشی از  گندم «دوروم»  که برای تولید ماکارونی به کار می‌رود به ایتالیا صادر کرده‌ایم و می‌توانیم بخشی از آن را نیز در اختیار ترکیه قرار دهیم.

قنبری، میزان تولید شکر در کشور را 1.5 میلیون تن اعلام کرد و گفت: میزان مصرف شکر در کشور سالانه 2.3 میلیون تن است که می‌توانیم در این زمینه در واردات زمینه با کشور ترکیه همکاری داشته باشیم.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران توضیح داد: نیاز برنج کشور در سال حدود 3.1 میلیون تن است در حالی که میزان تولید برنج در ایران 2.2میلیون تن است.

به گفته وی، برای جبران کمبود این میزان برنج، باید سالانه یک میلیون تن برنج وارد کشور کرد که ایران در این زمینه نیز حاضر است با کشور ترکیه همکاری  داشته باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.