قدس ‌آنلاین- بیرجند: سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به تغییر سبک زندگی خانواده‌ها عنوان کرد: امروزه نقش ماهواره و شبکه‌های اجتماعی در تغییر سبک زندگی خانواده‌ها بسیار پررنگ بوده است که متأسفانه باعث تنزل سبک زندگی ایرانی اسلامی در خانواده‌ها شده است.

  ماهواره و شبکه‌های اجتماعی متأسفانه باعث تنزل سبک زندگی ایرانی اسلامی  شده است

به گزارش قدس آنلاین از بیرجند، عصمت محمودی امروز در نشست ازدواج و تحکیم خانواده در دانشگاه‌های خراسان جنوبی با بیان اینکه روابط خانوادگی در بروز بسیاری از آسیبهای اجتماعی نقش دارد اظهار داشت: در زمینه تحکیم خانواده الگوپذیری فرزندان در مرحله اول از خانواده‌‌ها آغاز می‌شود و سپس به سیستم‌های آموزشی و دولت برمی‌گردد.

سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به مشکل طلاق گفت: اهمیت ندادن و فقدان ارزش‌هایی مانند صبر٬ مسئولیت پذیری، وفاداری  و محبت از عوامل مهم در بروز آسیب‌هایی اجتماعی مخصوصاً طلاق است.

محمودی با اشاره به تغییر سبک زندگی خانواده‌ها عنوان کرد: امروزه نقش ماهواره و شبکه‌های اجتماعی در تغییر سبک زندگی خانواده‌ها بسیار پررنگ بوده است که متأسفانه باعث تنزل سبک زندگی ایرانی اسلامی در خانواده‌ها شده است.

وی با اشاره به اخبار منتشر شده در حوزه آسیب‌های اجتماعی گفت: رسانه‌ها باید در نشر خبر صادق باشند و از افراط، تفریط و بزرگ‌نمایی در بیان مشکلات خودداری کنند.

سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی به انتشار خبر «خراسان جنوبی در جایگاه دوم طلاق در کشور قرار دارد» در برخی رسانه‌های استان اشاره کرد و گفت: این آمار درستی نیست و خراسان جنوبی در جایگاه 27 کشوری قرار دارد.

معاون توسعه پیشگیری خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهار داشت: خراسان جنوبی 30 مدرس فعال در زمینه آموزش مهارت‌های زندگی دارد که در هفت محور آموزشی به انتقال مهارت‌های زندگی به جامعه می‌پردازند.

شهرام شیخانی افزود: این آموزش‌ها در قالب کارگاه‌هایی با محور خودآگاهی٬ کنترل خشم و مقابله با استرس٬ تفکر خلاق٬ حل مسئله و تصمیم‌گیری و ارتباط برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه پارسال 16 هزار نفر در استان آموزشهای مهارت خانواده را فرا گرفتند گفت: همچنین هزار و 200 نفر از این تعداد در دانشگاه‌های استان آموزش‌های مهارت زندگی را فراگرفتند.

شیخانی ادامه داد: چهار هزار و 200 نفر نیز آموزش‌های قبل ازدواج و پنج هزار و 400 نفر آموزش‌های بعد ازدواج را فراگرفتند.

معاون توسعه پیشگیری خراسان جنوبی ارتقای سلامت روان را از اهداف آموزش مهارت‌های زندگی دانست و گفت: امروزه ارتباط خانواده‌ها کم رنگ شده است و بسیاری از جوانان از مهارت‌های لازم برای زندگی بی‌اطلاع هستند که باید برای حل این مشکل گام‌های اساسی برداشته شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.