سید‌فاضل موسوی فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی در روزنامه آرمان اوضاع دولت روحانی را تنها در حوزه «نیت» و استراتژی قابل‌احترام وقبول دانست.

 روحانی عملکردی ندارد ولی نیت قابل قبولی دارد!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از نسیم، سید ‌فاضل موسوی در یادداشتی تاکید کرد:« رئیس دولت یازدهم رقیب جدی نداشته و ندارد و رأی بالایی را میان اصولگرایان جذب کرده است. ازسوی دیگرانشقاق بین برخی ازپایگاه‌های اصولگرایی هرلحظه جدی‌تر می‌شود. قسمتی از پایگاه اصولگرایی روحانی به نوع عملکرد آقای روحانی برمی‌گردد و قسمت دیگر به عملکرد و توانمندی جریان مقابل دولت تدبیرو امید که تا به این لحظه نتوانسته‌اند چهره‌ای قدرتمند و دارای پایگاه رأی منسجم را معرفی کنند.»

نویسنده روزنامه آرمان در ادامه خاطر نشان ساخت:« اگربخواهیم واقع بینانه به سازمان رأی آقای روحانی در سال ۹۶ نگاه کنیم، می‌بینیم سازمان رأی وی متشکل از همه جریان‌ها خواهد بود. نگارنده درباره عملکرد دولت معتقد است متاسفانه عملکرد قدرتمند و توانمندی در عمل دربرخی از موارد در دولت مشاهده نشده اما نیت واستراتژی رئیس دولت یازدهم قابل‌احترام وقبول است.»

 

متن کامل این یادداشت بدین شرح است:

سبد رأی رئیس دولت یازدهم درحال دگرگونی است. تا این لحظه و در فاصله هشت ماه تا انتخابات، جریان اصلاح‌طلب فرد خاصی را برای انتخابات ریاست‌جمهوری مشخص نکرده و اگر این روند به همین شکل ادامه پیدا کند، جریان اصلاح‌طلب بر روی آقای روحانی به توافق‌خواهد رسید. ازطرف دیگر طیفی درجریان اصولگرا که دلسوز، خردمند، باسابقه هستند، در انتخابات آتی احتمالا به آقای روحانی گرایش پیدا خواهند کرد؛ به این دلیل که آقای روحانی خود اصولگرایی هویت‌دار و خواهان اصلاحات بوده و لذا وی احتمالا گزینه جریان دلسوز و با سابقه اصولگرا خواهد بود. دراین مدت نیز عده‌ای از اصلاح‌طلبان و بخشی از رأی‌های خاکستری به سمت آقای روحانی متمایل شده‌اند. اما درکنار این اتفاق عده‌ای هم از وی نگران هستند، به این دلیل که از نظر آنها آقای روحانی قاطعیت لازم را در مدیریت کابینه خود ندارد. درمجموع تا این لحظه رئیس دولت یازدهم رقیب جدی نداشته و ندارد و رأی بالایی را میان اصولگرایان جذب کرده است. ازسوی دیگرانشقاق بین برخی ازپایگاه‌های اصولگرایی هرلحظه جدی‌تر می‌شود. قسمتی از پایگاه اصولگرایی روحانی به نوع عملکرد آقای روحانی برمی‌گردد و قسمت دیگر به عملکرد و توانمندی جریان مقابل دولت تدبیرو امید که تا به این لحظه نتوانسته‌اند چهره‌ای قدرتمند و دارای پایگاه رأی منسجم را معرفی کنند؛ به‌طوری‌که دربین افرادی که درحال حاضر دراین جریان مطرح هستند. چهره قوی و باسابقه که بتواند بهتر از رئیس دولت یازدهم عمل کند وجود ندارد. این جریان بیشتر در مضیقه داشتن رجل کارآمد است. به‌طوری‌که برخی از چهره‌ها دراین جریان وجود دارند که می‌توانند رای خوبی داشته باشند، اما به دلیل اینکه در جوامع بین‌المللی با عدم‌ استقبال روبه‌رو هستند نمی‌توانند پا در جای پای آقای روحانی بگذارند. این افراد شاید حتی در برخی موارد مواضع آقای روحانی را داشته باشند. اگربخواهیم واقع بینانه به سازمان رأی آقای روحانی در سال ۹۶ نگاه کنیم، می‌بینیم سازمان رأی وی متشکل از همه جریان‌ها خواهد بود. نگارنده درباره عملکرد دولت معتقد است متاسفانه عملکرد قدرتمند و توانمندی در عمل دربرخی از موارد در دولت مشاهده نشده اما نیت واستراتژی رئیس دولت یازدهم قابل‌احترام وقبول است. قشر فرهیخته معتقد به‌ نظام و قشری که از افراد فاسد و جریان‌های ملتهب فاصله خود را حفظ کرده و دارای سازمان رأی منسجمی هستند بدون شک نظر آنها با آقای روحانی خواهد بود اما این احتمال نیز وجود دارد که برای اینکه کشور به سمتی برود که آرامش و منطق بیشتری دررفتارها حاکم باشد، اجماع درجریان اصولگرا روی آقای روحانی صورت بگیرد. درانتخابات مجلس دهم از جریان اصولگرایان به‌قدر کمی استفاده شد و این تا حدی کم‌ لطفی در حق آنها به شمار می‌آمد و برای تحقق رفتار عقلایی در بین رجال باید تعاملات بیشتری با جریان‌های سیاسی صورت گیرد. متاسفانه فضای کشور در برخی موارد نرمال نبود، به همین دلیل انتخابات پیش رو انتخاباتی بسیار خاص و جدی است، اما هرکس و جریانی که در این حوزه بتواند مدیریت درستی داشته و خواست مردم را بهتر پاسخگو باشد، قطعا اجماع بیشتری روی وی انجام خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.