قدس آنلاین- اراک- مختاری : مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی از اجرای ۵۰۰ برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در این استان خبر داد و گفت: این برنامه ها در ۱۲ عنوان درشهرستانهای مختلف برگزار می شوند

اجرای ۵۰۰ برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در استان مرکزی

 سرهنگ فرهاد شامحمدی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی؛  در جلسه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان که در معاونت عمران و امور هماهنگی استاندار مرکزی برگزار شد با اشاره به لزوم برگزاری برنامه‌های با کیفیت و جذاب در ایام هفته دفاع مقدس واشاعه فرهنگ دفاع مقدس در جامعه، گفت: ایام گرامیداشت دفاع مقدس در واقع فرصتی برای پرداختن به تمامی جانفشانی‌های شهداء و ایثارگران است و با توجه به ظرفیت‌های پیش‌رو می‌توان از این فرصت به منظور گسترش فرهنگ غنی ایثار و شهادت در میان جوانان بهره گرفت .

وی افزود: درواقع یکی از اهداف برگزاری این جلسه استفاده از نظرات تمامی سازمان‌ها و ارگان‌ها به منظور دستیابی به یک تصمیم جامع و کامل در راستای برگزاری هفته دفاع مقدس است .

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: یکی از پیشنهادات ارائه شده برگزاری برنامه‌ها به صورت شاخص است؛ به این صورت که بتوانیم در تمامی حوزه‌ها یک برنامه به شکل شاخص و با همکاری تمامی دستگاه‌های استان اجرایی و عملیاتی کنیم .

شامحمدی بیان کرد: براساس برنامه‌های پیش بینی شده قرار بود که ۷ برنامه شاخص در حوزه‌های هنری، نظامی، کودک، فرهنگی، بانوان و...برگزار شود که با توجه به هزینه‌بر بودن این برنامه‌ها قرار شد مانند سنوات گذشته برنامه‌ها اجرایی شود .

وی افزود: هدف از برگزاری برنامه‌های متعدد در این ایام زنده نگه داشتن یاد و خاطرات جنگ و همچنین تاثیرپذیری برای نسل‌های فعلی و آینده است؛ دوران دفاع مقدس بخشی از هویت ما به شمار می آید .

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: در مقابل هجمه فرهنگی که دشمن علیه نظام اسلامی در پیش گرفته، فرهنگ دفاع که همان فرهنگ گذشت، ایثار، اخلاص، باور و پاکدامنی است می‌تواند ضامن بقای نظام اسلامی در مقابل هجمه‌های سنگین دشمن باشد.

شامحمدی یادآور شد: یکی از موضوعات بسیار مهم و حائز اهمیت در هفته دفاع مقدس انعکاس مقاومت مردم در دوران جنگ تحمیلی است و باید توجه داشته باشیم که ما اگر امروز دفاع مقدس خود را تقویت نکنیم بی شک نسل‌های آینده هیچ ارتباطی با دفاع مقدس و تاریخ جنگ پیدا نمی کنند و ممکن است کم کم به فراموشی سپرده شود .

وی افزود: تاکنون تنها ۵ فرمانداری برنامه‌های خود را به دبیرخانه ستاد و از مجموع ادارات و دستگاه‌های اجرایی تنها ۹ سازمان برنامه‌های خود را برای این هفته اعلام کرده‌اند؛ اگرچه بیشتر برنامه‌های اعلام شده به مانند سال‌های گذشته است

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی در ادامه با اشاره به اینکه ۵۰۰ برنامه در ۱۲ عنوان در هفته دفاع مقدس اجرایی می‌شود، بیان کرد: مهم‌ترین برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این ایام ویژه شامل رژه نیروهای مسلح، نمایشگاه فرهنگی رزمی(بازسازی عملیات ستون بانه سردشت)، یادواره‌های شهدا، گلباران و عطرافشانی قبور شهداء، دیدار و سرکشی از خانواده شهداء، تجلیل از خانواده شهداء، برپایی نمایشگاه دفاع مقدس در شهرستان‌ها، نواخته شدن زنگ مقاومت، پاسخ به شبهات به ویژه شبهات موجود در بحث دوران دفاع مقدس و فتنه‌های دشمنان نظام اسلامی، برنامه پیاده‌روی و کوهپیمایی است .

شامحمدی با اشاره به نظرات اعضای ستاد در بحث تداوم برنامه‌های دفاع مقدس در راستای فرهنگ ایثار و شهادت گفت: هفته دفاع مقدس، هفته بسیج و سوم خرداد برای ما نماد است و انسجامی که در این ایام ایجاد می‌شود نمود عمومی خواهد یافت.

رزمایش بازسازی عملیات ستون بانه سردشت در اراک

سرهنگ محسن گلشن‌زاده، معاون هماهنگ کننده سپاه روح‌الله؛ نیز در این جلسه با اشاره به لزوم تبیین رشادت‌ها و ایثارگری رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس برای نسل جوان و نسلی که واقعیات جنگ تحمیلی را درک نکرده‌اند، گفت: بایستی با مشارکت تمام نهادها و دستگاه‌های اجرایی برنامه‌های این هفته به نحو مطلوب اجرایی شود .

وی افزود: نهادینه کردن فرهنگ دفاع مقدس، ارزش ها و آرمان های دینی و فرهنگی در جامعه رسالت مهم همه اقشار است و برای عملیاتی کردن آن باید همه دستگاه های دولتی و خصوصی دست در دست یکدیگر بدهند .

گلشن‌زاده تصریح کرد: بسیاری از جوانان و نوجوانان ایران اسلامی همچنان با فرهنگ دفاع مقدس بیگانه هستند، این موضوع مهم مسئولیت پیشکسوتان و فرماندهان جنگ تحمیلی را سنگین تر از گذشته می کند و می‌بایست در راستای تبیین حماسه دفاع مقدس برای نسل جوان تلاش کنند .

معاون هماهنگ کننده سپاه روح‌الله یادآور شد: رزمندگان ایران اسلامی هشت سال در مقابل رژیم بعثی عراق که مورد حمایت بیش از ۳۶ کشور قدرتمند جهان بود، ایستادگی کرده و اجازه دست درازی به خاک پاک وطن را ندادند بنابراین ارج نهادن به جایگاه ایثار و شهادت در جامعه کوچکترین رسالتی است که امروز بر عهده آحاد جامعه است .

برگزاری همایش ۱۵ هزار نفری پیشکسوتان استان مرکزی .

وی با اشاره به برنامه‌های سپاه روح‌الله در این هفته گفت: برگزاری همایش ۱۵ هزار نفری پیشکسوتان استان مرکزی در دوران دفاع مقدس در مصلی بیت‌المقدس اراک، بازسازی عملیات ستون بانه سردشت در پادگان امام علی(ع) از جمله برنامه‌های برجسته سپاه روح‌الله در هفته دفاع مقدس خواهد بود در پایان این نشست مصوب شد که تمامی دستگاه‌ها، فرمانداری‌ها و نهادهای اجرایی دست کم تا ۲۰ شهریورماه برنامه‌های خود را به ستاد اعلام کنند .

همچنین مقرر شد شورای شهر، شهرداری اراک، آموزش و پرورش، راه‌وشهرسازی، مخابرات، شرکت برق، آب و فاضلاب استان و ... امکانات لجستیک خود را در راستای برگزاری همایش بزرگ رزمندگان استان و بازسازی عملیات ستون بانه سردشت در اختیار ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس قرار دهند

 سرهنگ فرهاد شامحمدی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی؛  در جلسه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان که در معاونت عمران و امور هماهنگی استاندار مرکزی برگزار شد با اشاره به لزوم برگزاری برنامه‌های با کیفیت و جذاب در ایام هفته دفاع مقدس واشاعه فرهنگ دفاع مقدس در جامعه، گفت: ایام گرامیداشت دفاع مقدس در واقع فرصتی برای پرداختن به تمامی جانفشانی‌های شهداء و ایثارگران است

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.