۱۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۵
کد خبر: 419562

یک خبرگزاری روسی در گزارشی ضمن اشاره به کاهش محبوبیت صدراعظم آلمان به شماری از هم‌حزبی‌های وی به عنوان نامزدهای احتمالی تصدی این سمت اشاره کرد.

 نامزد جانشینی مرکل چه کسانی هستند؟

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری «اسپوتنیک» در گزارشی درباره ادامه برنامه‌های سیاسی «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان و انتخاب وی برای چهارمین بار به عنوان صدراعظم این کشور نوشت که بحران پناهجویان باعث شده که محبوبیت مرکل و حزب دموکرات مسیحی - حزب مرکل- به شدت کاهش یابد این مسئله امکان اینکه فرد دیگری جانشین وی شود را تقویت کرده است.

در این گزارش آمده است، افرادی از حزب دموکرات‌مسیحی که تاکنون به نظر می‌رسد بیشتر از دیگران بخت جانشینی مرکل را دارند، «یولیا کلوکنر» سیاستمدار 43 ساله و «ینس اسپان» 36 ساله هستند که هر 2 به اندازه کافی  هم تجربه ندارند تا بتوانند چنین سمتی را بر عهده بگیرند. روزنامه روسی «وزگلاد» از کلوکنر به عنوان فرد مناسبی برای جانشینی مرکل پس از انتخابات سال 2017 یاد می‌کند. این روزنامه توانایی وی در هماهنگی خود با تغییرات حزبی و در عین حال جسارت او در تغییر برخی مواضع حزبی را مثبت ارزیابی کرده است.

این در حالی است که کلوکنر از مخالفان سر سخت استفاده از روبند است و درباره پناهجویان هم نرمش نشان نمی‌دهد از این رو اگر وی انتخاب شود در سیاست های حزب دموکرات‌مسیحی در برابر پناهجویان تغییراتی اساسی ایجاد خواهد شد.در مقابل مخالفان کلوکنر هم می‌گویند که مشکل اصلی وی این است که از توانایی مدیریت اجرایی قدرتمند بهره‌مند نیست.

اما ینس استپان بانکداری کاتولیک و دارای تمایلات هم‌جنس‌گرایانه است. وی از قطع مالیات‌ها حمایت می‌کند اما همزمان هم موافق افزایش مستمری‌ها نیست که انتقادهای فراوانی را در میان بازنشستگان به دنبال داشته است.  گزارش‌ها حاکی از این است که پس از بیانیه‌های وی، سیاستمداران فراوانی نامه‌های انتقادی و حتی تهدیدآمیز دریافت کرده‌اند.

در واقع حزب دموکرات‌مسیحی در حال برآورد در مورد گرایش‌ها در میان جوانان برای معرفی نامزد موردنظر است. کلوکنر از حمایت چندانی برخوردار نیست و اکنون اسپان باید نشان دهد که تا چه حد قابلیت دارد و اگر او هم موفق نباشد در این صورت باید در میان چهره‌های سیاسی آلمان به دنبال فرد دیگری گشت اما اگر قدرتمند عمل کند در این صورت انتخاب وی به معنی تغییر عمده در سیاست‌های حزب مرکل نخواهد بود.

روزنامه آلمانی «بیلد» از افراد دیگری به عنوان نامزدهای تصدی این سمت یاد می‌کند از جمله «ولفگانگ شویبله» وزیر دارایی 73 ساله. از دید این روزنامه وی تنها فرد از حزب دموکرات مسیحی است که بیشتر مردم آلمان با انتخاب او به عنوان صدراعظم موافق هستند. وی 30 سال در عرصه سیاست حضور دارد و در اروپا از وزنه سیاسی بالایی برخوردار است. البته بیلد این را هم نوشت که سن شویبله مانع اساسی برای توانایی او در زمینه جانشینی مرکل است.

افراد دیگری از جمله «توماس دیمیتزیره» وزیر کشور و «اورسولا فون درلین» وزیر دفاع آلمان هم از جمله افراد دیگری هستند که می‌توان نام آنها را برای نامزدی صدراعظمی آلمان از حزب دموکرات مسیحی قرار داد اما نباید فراموش کنیم که هیچکدام از آنها چندان محبوب نیستند.

تاریخ دقیق برگزاری انتخابات پارلمانی آتی در آلمان هنوز مشخص نیست اما بنابر قانون انتخابات باید حداکثر تا 22 اکتبر 2017 برگزار شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.