قدس آنلاین- تبریز: استاندار آذربایجان‌شرقی تسریع در پرداخت مطالبات کشاورزان را خواستار شد و گفت: با توجه به در پیش بودن کشت پاییزه، پرداخت مطالبات کشاورزان، کمک بزرگی به آنان خواهد بود.

استاندار آذربایجان‌شرقی خواستار تسریع در پرداخت مطالبات کشاورزان شد

به گزارش قدس آنلاین از تبریز،  اسماعیل جبارزاده امروز در جلسه کمیسیون تنظیم بازار استان، با اشاره به نگاه نامهربانانه به بخش کشاورزی در دولت گذشته، اظهار داشت: متاسفانه در گذشته نسبت به ذخیره کالاهای اساسی توجه نشده بود و در پایان سال 92 ما در استان فقط به اندازه چند روز ذخیره گندم داشتیم.

 

وی با بیان این که دغدغه دولت یازدهم تامین به‌موقع کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم است، خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته در اثر تدابیر دولت و ورود کارشناسان خبره کشاورزی و همت کشاورزان و همچنین اعلام به‌موقع قیمت خرید تضمینی، تولید گندم به میزان چشمگیری افزایش یافته و امروز یکی از دغدغه‌های ما کمبود سیلو برای ذخیره‌سازی گندم تولیدی استان است.

 

جبارزاده همچنین تسریع در پرداخت مطالبات کشاورزان را خواستار شد و گفت: با توجه به در پیش بودن کشت پاییزه، پرداخت مطالبات کشاورزان، کمک بزرگی به آنان خواهد بود.

 

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با بیان این که بر اساس تدابیر شرکت بازرگانی دولتی مشکلی در تامین کالاهای اساسی و مواد اولیه مورد نیاز صنایع غذایی وجود ندارد، گفت: بازرگانان استان آذربایجان شرقی توانایی دارند در کنار این شرکت در تامین اقلام اساسی و مواد اولیه صنایع نقش‌آفرین باشند.

 

وی خاطرنشان کرد: در سایه همکاری، همدلی و هم‌افزایی مسوولان، بازار استان در آرامش کامل است و با توجه به این که نیت همه دست‌اندرکاران دولتی و بخش خصوصی حل مشکلات مردم است لذا جایی برای اختلاف نیست.

 

جبارزاده همچنین با اشاره به وجود ظرفیت خالی در تولید برخی از مواد اولیه صنایع غذایی مانند شکر و روغن و وجود بازارهای مصرف مناسب در کشورهای همسایه، از بخش خصوصی استان خواست نسبت به سرمایه‌گذاری در این حوزه اهتمام کنند.

 

وی با اشاره به مشکل تامین شکر مورد نیاز صنایع غذایی استان در ماه‌های اخیر، گفت: طی مذاکراتی که با شرکت بازرگانی دولتی انجام دادیم شکر مورد نیاز 9 واحد بزرگ صنایع غذایی را در استان خارج از نوبت بورس تامین کردیم و مقداری شکر نیز برای تامین نیاز واحدهای کوچک در اختیار استان قرار گرفت.

 

جبارزاده با بیان این که هیچ نگرانی در این خصوص احساس نمی‌شود، افزود: دولت به دنبال تامین به‌موقع نیاز صنایع غذایی است و موظفیم هر آن‌چه برای اطمینان خاطر تولیدکنندگان لازم است انجام دهیم.

 

وی با بیان این که بسیاری از تولیدکنندگان ما توان خرید از بورس را ندارند، گفت: از بخش خصوصی استان خواسته‌ایم با ایجاد شرکت‌های تامین و تجهیز، اقلام مورد نیاز صنایع را از بورس خریداری و در اختیار صنایع قرار دهند که سیستم بانکی نیز در این زمینه آماده همکاری با بخش خصوصی است.

 

استاندار آذربایجان شرقی در پایان سخنان خود تصریح کرد: نتیجه تلاش‌های مسوولان در سه سال گذشته، ایجاد آرامش در فضای عمومی جامعه بوده است و اطمینان می‌دهیم که در تامین آن‌چه مربوط به سبد غذایی خانواده‌هاست مشکلی نخواهد بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.