قدس آنلاین: رییس اداره راه شهرسازی شهرستان مانه و سملقان گفت: دست فروشانی و مغازه دارانی که در حریم راه بساط خود را پهن کرده بودند با مجوز دادستانی جمع آوری شدند.

دست فروشان حریم راه‌های مانه و سملقان جمع آوری شدند

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، جعفر جعفری عرضه محصولات كشاورزی و تنقلات درحاشیه راهها را یكی از مهمترین مشكلات حریم راه های استان و شهرستان دانست و اظهار داشت: متاسفانه حریم راهها به بستری برای عرضه محصولات كشاورزی توسط خرده فروشان محلی تبدیل شده كه این امر باعث كاهش ایمنی استفاده كنندگان از راه می شود، بنابراین به منظور جلوگیری از تجاوز به حریم راهها و ایمنی جاده های حوزه استحفاظی تعدادی از این بساطی ها در حاشیه جاده ها جمع آوری شدند.

وی افزود: جاده های مواصلاتی مشهد، محور آشخانه به مشهد و آشخانه به سمت استان گلستان، از پرترددترین جاده های کشورمحسوب می شوند و مسافران و زائران در این مسیر هر روز شاهد حضور دست فروشانی هستند که با وجود ممنوعیت، اقدام به فروش محصولات کشاورزی و تنقلات در حاشیه این گذرگاه‌ها می كنند و برای رسیدن به سود خود، جان مسافران و رانندگان را به خطر می اندازند.

جعفری هدف از اجرای این طرح را افزایش ضریب ایمنی راه در حوزه استحفاظی راه و شهرسازی عنوان کرد و افزود: حفظ و نگهداری حریم راه ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است و با هرگونه تجاوز درحریم راه ها طبق ماده ۶ قانون و تبصره یک ماده شش قانون ایمنی راه‌ها و راه آهن برخورد و با دستور دادستانی اقدام و اجرا خواهد شد.

وی افزود: فروش میوه و تنقلات در کنار جاده‌ها سلامتی سرنشینان و رانندگان وسایط نقلیه را به ویژه پس از غروب آفتاب که دید مناسبی وجود ندارد، به شدت تهدید می کند و در بیشتر موارد منجر به وقوع تصادفات و حوادث ناگوار برای وسایط نقلیه و مسافران می‌شود.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.