قدس ‌آنلاین- تبریز: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: سهم ترک‌ها از سرمایه‌گذاری در ارس یک هزار و ۴۷۰ میلیارد و ۳۳۹ میلیون ریال است.

 سرمایه‌گذاری بیش از ۱۴۷۰ هزار میلیارد ریالی ترک‌ها در ارس/ مشوق‌های ویژه برای سرمایه‌گذاران ترک اختصاص می‌یابد

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، محسن خادم عرب‌باغی در جمع مدیران اقتصادی بخش خصوصی و دولتی ترکیه، از فعالیت 25 شرکت خارجی در ارس خبر داد و اظهار داشت: هم‌اکنون 14 واحد تولیدی و صنعتی با سهام ترکیه‌ای در ارس فعال هستند که از این بین هفت شرکت با سهام 100 درصدی، سه شرکت با بیش از 50 درصد و چهار شرکت نیز کمتر از 50 درصد سهام فعالیت مشترک دارند.

وی با اشاره به مزیت‌های ارس برای سرمایه‌گذاری‌های خارجی، از اختصاص مشوق‌های ویژه برای سرمایه‌گذاران ترک خبر داد و گفت: سرمایه‌گذاری‌های مشترک ایرانی و ترکیه‌ای همواره با موفقیت همراه بوده است.

عرب‌باغی رویکرد برنامه‌های اقتصادی ارس را همسو با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: با توجه به معافیت از پرداخت عوارض گمرکی و سود بازرگانی برای واردات مواد اولیه و ماشین‌آلات و معافیت از پرداخت حقوق گمرکی و سود بازرگانی برای ورود کالای تولید شده در منطقه به سایر نقاط ایران بر اساس قانون ارزش افزوده و مزیت‌های رقابتی دیگر در ارس، سرمایه‌گذاری خارجی سودآوری زیادی برای ترک‌ها دارد.

وی اضافه کرد: واردات ماشین‌آلات و تکنولوژی به ارس و تولید و صادرات به خارج از مرزها و همچنین داخل ایران از اهداف مهم ما بوده که در این زمینه سرمایه‌گذاری‌های خوبی انجام شده و در حال اجرا است.

عرب‌باغی وجود نیروی کار متخصص و ارزان، قیمت انرژی ارزان، امنیت سرمایه‌گذاری، انبارداری ارزان و زمین را از دیگر مزیت‌های سرمایه‌گذاری در ارس بیان کرد و افزود: برخورداری از مزیت قانون ارزش افزوده، معافیت مالیاتی 20 ساله، کمترین تشریفات برای صدور کالای تولید شده به خارج از کشور، آزادی ورود هر نوع کالا به استثنای کالاهای مغایر با شرع اسلام، تضمین سرمایه سرمایه‌گذاران خارجی در برابر تملک و ملی شدن، امکان هر گونه فعالیت اقتصادی برای سرمایه‌گذاران خارجی، ثبت شرکت‌ها توسط خود سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس، امکان سرمایه‌گذاری 100 درصد خارجی بدون مشارکت ایرانی، عدم نیاز به تحصیل روادید برای ورود و خروج اتباع خارجی، امکان استفاده از متخصصان خارجی و صدور پروانه اشـتغال برای اتباع خارجـی توسط ارس نیز مزیت‌های قانونی سرمایه‌گذاری در این منطقه است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.