قدس آنلاین- بیرجند: نماینده ولی‌فقیه درخراسان جنوبی گفت: اگردرروستاها شغلی ایجاد شود تا مردم بتوانند از طریق آن کسب درآمد کنند دیگر مجبور به مهاجرت نخواهند شد که این امر نیز امنیت در مرزها، روستاها و شهرهای حاشیه‌ای کشور را تضمین می‌کند.

ایجاد اشتغال  برای جوانان در روستاها سبب مهاجرت  به شهرها نخواهد شد

 به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند، آیت الله سید علیرضا عبادی صبح  امروز در دیدار با امام جمعه و جمعی از مسئولان شهر سه قلعه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران کشور غنی و ثروتمندی است که دارای سرمایه‌های خدادای زیادی است اما مشکلاتی نیز وجود دارد که حل شدنی است از این رو مسئولان باید در راستای حل مشکلات بیشتر تلاش کنند.

وی با اشاره به مشکل بیکاری در جامعه گفت: مسئولان باید در راستای ایجاد اشتغال پایدار گام بردارند و برای مردم شهرهای کوچک و مخصوصاً روستاییان شغل ایجاد کنند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: اگر در روستاها شغلی ایجاد شود تا مردم بتوانند از طریق آن کسب درآمد کنند دیگر مجبور به مهاجرت نخواهند شد که این امر نیز امنیت در مرزها، روستاها و شهرهای حاشیه‌ای کشور را تضمین می‌کند.

عبادی با اشاره به اقتصاد مقاومی گفت: راه‌اندازی صنایع سبک و کوچک در روستاها جزو برنامه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی است از این رو برای ایجاد کارگاه‌های زودبارده و تولیدی کوچک در روستاها بیشتر تلاش شود.

وی با تأکید بر اینکه یک نماینده در زمینه امور اجرایی دخالتی ندارد ادامه داد: مشکلات شهر سه قلعه را در جلساتی که با سایر مسئولان دارم متذکر خواهم شد اما طبق قانون نماینده ولی‌فقیه در امور اجرایی دخالتی ندارد و فقط وظیفه یادآوری و پیگیری را دارد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی در ادامه عنوان کرد: اگر همه مردم و مسئولان پشت سر رهبری حرکت کنند و طبق منویات ایشان عمل کنند همه مشکلات کشور حل می‌شود چرا که مقام معظم رهبری با احاطه مکتبی و فلسفی و فکری که دارند احاطه بسیار خوبی بر امور دارند.

عبادی با بیان اینکه وقتی در انجام امور و تصمیمات مهم انتخاب درستی نداشته باشیم این خودمان هستیم که مقصر خواهیم بود زیرا تصمیم نادرستی گرفته‌ایم یا فردی نامناسب را برای مسئولیتی که مدنظر بوده‌ است انتخاب کردیم که از عهده انجام وظایفش به خوبی برنمی‌آید.

وی افزود: همچنین در امور کشور نیز اگر برنامه انتخاباتی پیش آید برخی از افراد به تقلید از شرق و غرب جو انتخاباتی را بر اساس احساسات رقم می‌زنند و بدون در نظر گرفتن نتیجه و عواقب آن افرادی را انتخاب می‌کنند که باعث ایجاد مشکل در جامعه می‌شوند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: مردم هوشیار ایران باید در زمان انتخابات از همه امور شخصی، نفسی و حزبی و گروهی بگذرند تا انتخاب درستی را انجام دهند که این هم به نفع مردم و هم به نفع کشور است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.