اطلاعات 17 هزار خبرنگار ثبت شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر لزوم افزایش سطح رفاه خبرنگاران گفت: وضعیت بیمه خبرنگاران با جدیت در حال پیگیری است.

محمد حسینی جمعه شب در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در کرمان به بحث بیمه خبرنگاران اشاره و اظهار کرد: این مسئله با جدیت در حال پیگیری است.

وی بیان کرد: در تلاش هستیم تا خبرنگاران باشگاه جوان نیز مشمول طرح بیمه‌ تکمیلی قرار گیرند.

حسینی افزود: صندوق حمایت از خبرنگاران، بیمه‌های تکمیلی، سهام عدالت، آیین‌نامه حرفه‌ای خبرنگاری، سایت‌ها و خبرگزاری‌ها، افزایش تعرفه آگهی‌ از جمله موارد مورد پیگیری توسط وزارت برای اهالی رسانه است.

حسینی با اعلام خبر راه‌اندازی سامانه بانک اطلاعات خبرنگاران گفت: در سال گذشته تعداد هشت هزار خبرنگار و در سال جاری نیز تاکنون 17 هزار خبرنگار به ثبت رسیده است، اما پس از ثبت‌نام خبرنگاران در این سامانه به اطلاعات صحیح در این زمینه دست می‌یابیم.

وی در ادامه به رسالت خبرنگاران اشاره کرد و گفت: خبرنگاران چشم بیدار و آینه تمام نمای مسئولان هستند.

وی تصریح کرد: این قشر باید همواره خطاها، لغزش‌ها و مسامحه‌کاری‌‌های مدیران را از باب امر به معروف و نهی از منکر به آن‌ها یادآوری کنند.

مدیران باید انتقاد پذیر باشند

وی با تأکید بر انتقادپذیری مدیران گفت: آنان نیز در همه موارد باید همواره انتقادپذیر بوده و در راستای رفع عیوب و مشکلات بازگو شده تلاش کنند.

حسینی بیان داشت: در حال حاضرخبرنگاران می‌توانند با صحیح انجام دادن مسئولیت خود در تقویت روحیه خودباوری، رفع محرومیت و پیشرفت و پویایی دائمی کشور در عرصه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و ... نقش مهمی ایفا کنند.

وی با تاکید بر عدم بزرگنمایی مشکلات برای سوء استفاده دشمن ابراز داشت: بیان نکردن کارهای بزرگی که در کشور انجام گرفته است، نیز امری بسیار مذموم و ناپسند است.

مسئولان و رسانه ها باید در کنار یکدیگر با دشمنان مقابله کنند

حسینی گفت: مسئولان و اهالی رسانه در کنار یکدیگر یک مسئولیت دارند که آن‌ هم مقابله با طراحی‌ها و برنامه‌های مختلف دشمنان این مرز و بوم است.

وی اذعان داشت: فرهنگ عمومی جامعه از جمله فرهنگ کار و اشتغال، رعایت حقوق دیگران نیز جز با یاری و کمک این قشر امکانپذیر نیست، زیرا بسیاری از مشکلات ما به دلیل خودبینی افراد انجام می‌گیرد.

حسینی عنوان کرد: در حال حاضر نظم و انضباط، قانونمداری، ترویج فرهنگ وحدت و همگرایی، جهاد اقتصادی، عدالت‌خواهی، حجاب و عفاف از جمله دغدغه‌های مهم کشور هستند که باید فرهنگ‌سازی لازم نسبت به آنها صورت گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: در دیدار با مقام معظم رهبری ایشان یکی از اهداف خود را برنامه‌ریزی و مقدمات انجام شده در راستای پدید آوردن 10 میلیون حافظ قرآن در ایران دانست که این امر نیز یک جریان‌سازی فرهنگی گسترده را می‌طلبد.‌

سرانه مطالعه در کشور رضایت بخش نیست

وی با بیان عدم‌رضایت ایشان از سرانه مطالعه در کشور افزود: کاهش سرانه مطالعه نیز یکی دیگر از دغدغه‌های ایشان است که باید به طور جد پیگیری شود.

حسینی با اشاره به کوتاهی مسئولان در ترویج عرفان‌های کاذب وارداتی در جامعه تصریح کرد: از آنجا که کشور ما دارای عرفان‌های اصیل و غنی است، می‌تواند، آنها را در یک بسته‌بندی زیبا در اختیار جوانان و نوجوانان تشنه معنویت قرار دهد.

وی با تأکید بر بازگو کردن مسائل اصلی و مورد نیاز جامعه گفت: گاهی اوقات پرداختن به مسائلی که چندان نفعی برای جامعه ندارد، بیش از حد توجه و بزرگنمایی می‌شود که باید برای احترام به مخاطب این امر اصلاح شود.

مطبوعات برای برگزاری انتخابات سالم تلاش کنند

وی با توجه به انتخابات اسفندماه سال جاری اذعان داشت: انتظار داریم که مطبوعات برای برگزاری یک فضای معقول و سالم در راستای پیشرفت و استحکام کشور همکاری لازم را انجام دهند.

حسینی با تأکید بر اجتناب از غوغاسالاری در این واقعه بزرگ عنوان کرد: کاندیدها نباید در چنین فضایی هر ادعایی را مطرح کنند تا انتظارات مردم را افزایش دهند، بلکه باید با در نظر گرفتن منابع موجود کشور طر‌ح‌ها و برنامه‌های خود را ارائه دهند.

لازم به ذکر است که در پایان این مراسم ضمن تقدیر از تعدادی از خانواده های شهدا در کرمان مقرر شد به پاسداشت تلاش خبرنگاران کرمان هدیه ای به آنها داده شود.

 

منبع:مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.