قدس آنلاین - یزد : مدیر کل راه و شهرسازی استان یزد از تشکیل دبیرخانه دائمی مبحث پنجم مقررات ملی ساختمان در یزد در همایش مبحث پنجم مقررات ملی ساختمان در یزد برگزار شد، خبر داد.

تشکیل دبیرخانه دائمی مبحث پنجم مقررات ملی ساختمان در یزد

به گزارش قدس آنلاین از یزد، دکتر محمدرضا نقصان محمدی اظهارداشت  :  22 مبحث در مقررات ملی ساختمان کشور برای کنترل، اجرا و بهره‌برداری در ساخت و سازها وجود دارد که هر مبحث به یک استان اختصاص داده شده و مبحث پنجم این مقررات بنا با توجه به محل استقرار و نوع معماری یزد به این استان اختصاص یافت و دبیرخانه دائمی آن در یزد تشکیل شد.

وی  افزود: در این دبیرخانه دائمی استاندارد کرون مواد و مصالح ساختمانی در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را دنبال خواهیم کرد.

نقصان محمدی تصریح کرد : همایش مبحث پنجم مقررات ملی ساختمان شروعی خواهد بود برای بوم آوری و استانداردسازی مصالح ساختمانی در ساخت و سازها و طراحی‌ها که با همیاری همه دستگاه‌ها انجام شدنی است.

وی در بیان ضرورت برگزاری این همایش گفت: ضرورت برگزاری همایش مبحث پنجم مقررات ملی ساختمان بنا بر اهمیت و نقش مصالح ساختمانی در دست ساخته انسان است و استقرار این همایش در یزد به دلیل قدمت استفاده از مصالح بومی در این استان است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان افزود: استان یزد از دیرباز به استفاده از مصالح بومی توجه داشته و از این رو الزام بازنگری مصالح ساختمانی در یزد احساس می‌شود.  

وی خاطرنشان ساخت :این همایش با همکاری نظام مهندسی و اداره کل راه و شهرسازی استان یزد برگزار شد تا در تولید، بهره‌برداری و استفاده از مصالح ساخت انسان بازنگری داشته باشد.  

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.