قدس آنلاین/ایلام: استاندار ایلام گفت: بایستی به جای انهدام کالاهای قاچاق؛ این کالاها به خارج از کشور صادر شوند.

انهدام روش مناسبی نیست/کالاهای قاچاق صادر شوند

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، محمدرضا مروارید در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه انهدام کالاهای قاچاق، روش مناسبی برای مبارزه با پدیده قاچاق کالا نیست،اظهار داشت: صادرات کالاهای کشف شده به خارج از کشور، جایگزنی مناسب برای انهدام و روشی مناسب برای مبارزه با قاچاق کالا است.

وی با اشاره به اینکه با تلاش ها و اقدامات صورت گرفته، قرار است از طریق مرز مهران به عنوان اولین مرز بین المللی زمینی کشور، کالاهای قاچاق به خارج از کشور صادر شوند، افزود: مذاکراتی در خصوص صدور کالاهای قاچاق به کشور عراق با برخی استان های مرزی این کشور انجام شده است.

 استاندار ایلام با بیان اینکه شرایط برای صدور این نوع کالاها به کشور عراق آماده است، بیان داشت: با توجه به اقدامات صورت گرفته، مرز استان ایلام با کشور عراق، سد محکمی در مقابل پدیده قاچاق است و اکثریت قریب به اتفاق کالاهای قاچاق ورودی به استان، از استان های همجوار وارد می شوند.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان ایلام در خصوص استاندارد سازی کالاهای مکشوفه قاچاق، یادآور شد: کالاهایی که دارای مهر استاندارد کشور سازنده می باشند، نیاز به استاندارد ایران ندارند، اما بایستی در خصوص تأییدیه کالاهای فاقد مهر استاندارد کشور سازنده، اقدامات لازم در کشور انجام شود.

محمدرضا مروارید ایجاد رابطه حسنه و تعامل نزدیک بین دستگاههای ذیربط در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و همچنین صدور کالاهای قاچاق مکشوفه به خارج از کشور را خواستار شد و خاطرنشان ساخت: عملیات صدور کالاهای قاچاق به خارج از کشور را آغاز کنید تا در حین اقدام و انجام کار، مشکلات شناسایی و تمهیدات لازم جهت رفع مشکلات احتمالی اندیشیده شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
    0 0
    تو مي فهمي !! ولي رهبر اين موضوع رو نمي فهمه كه ميگه انهدام بشه!!!