وزیر خارجه بریتانیا در اظهاراتی بعد از توافق آمریکا و روسیه برای آتش‌بس در سوریه مدعی شد تنها راه حل نجات سوریه و مردم سوریه از شرایط کنونی، انتقال سیاسی است.

بوریس جانسون: تنها انتقال سیاسی، سوریه را نجات می‌دهد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، بوریس جانسون وزیر خارجه بریتانیا گفت که از توافق صلح میان آمریکا و روسیه درباره آتش‌بس در سوریه استقبال می‌کند.

به نوشته ایندیپندنت، جانسون از تلاش‌های جان کری وزیر خارجه آمریکا برای رسیدن به این توافق با روسیه استقبال کرد و گفت دولت بشار اسد باید با ایده‌های قانع‌کننده خودش پاسخ‌گو باشد نه بمباران و یا محاصره کند.

قرار است بر اساس توافق آمریکا و روسیه آتش‌بسی میان نیروهای دولت سوریه و گروه‌های معارض از غروب روز دوشنبه آغاز شود.

جانسون در بیانیه‌ای گفت «از توافقی که آمریکا و روسیه برای توقف خشونت‌ها و رسیدن به مسایل انسان‌دوستانه بدان دست یافتند، استقبال می‌کنم. به کار خستگی‌ناپذیر کِری در رساندن ما به این نقطه ادای احترام می‌کنم.»

وی در ادامه با طرح اتهاماتی علیه بشار اسد اظهار امیدواری کرد که این توافق گشایشی برای رسیدن کمک‌های بشردوستانه به مردم سوریه باشد.

وزیر خارجه بریتانیا در ادامه مدعی شد «تنها از طریق انتقال سیاسی است که سوریه می‌تواند خود را از ترویست‌ها و اسد برهاند و تنها انتقال سیاسی است که به این کشور و مردمش فرصت داشتن آینده‌ای آرام را می‌دهد.»

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.