قدس آنلاین/رها واعظی/ گاردین: سرانجام پس از مدت ها انتظار و حدس و گمان کارشناسان و علاقه مندان به گوشی های هوشمند، شرکت اَپل،گوشی هوشمند آیفون 7 خود را رونمایی کرد. اپل در مراسم معرفی پرچمدار تازه خود، اعلام کرد،که طرفداران این گوشی هوشمند می توانند از روز 16 ماه سپتامبر، برای خرید این گوشی اقدام کنند.

همه ویژگی ها و نقص های پرچمدار جدید اپل

البته شرایطی برای پیش خرید گوشی های آیفون 7 و آیفون 7 پلاس، از همان روز رونمایی ایجاد شده است و کسانی که برای در دست گرفتن این گوشی هوشمند عجله داشته اند، در همان ساعات انخست، اقدام به ثبت درخواست خود کرده اند.

اپل باز هم در طراحی گوشی هوشمند جدید خود، خلاقیت به خرج داده و ویژگی های جدید فراوانی را به آن افزوده است. البته در بین تمام این ویژگی های هوشمند و جذاب، نقص هایی هم وجود دارد که منتقدان آن ها را نادیده نگرفته اند. در ادامه به برخی از ویژگی ها و نقص های آیفون 7 و 7 پلاس اشاره خواهیم کرد.

آیفون 7 و 7 پلاس، دارای پردازنده A10 Fusion می باشند و دارای 40 درصد سرعت و کارآیی بهتر نسبت به پردازنده A9 است. در پردازنده گوشی های هوشمند تازه اپل، یک پردازنده گرافیکی نیز پیش بینی شده است که نسبت به پردازنده گرافیکی A9 سریع تر است. پردازنده تازه اپل سبب بالا رفتن عمر باتری شده است، به طوری که عمر باتری آیفون 7، نزدیک به دو ساعت بیش تر از آیفون 6s می باشد.

  • دکمه هوم

کمپانی اپل، دکمه هوم گوشی هوشمند تازه خود را، از نو طراحی کرده است. همچنین یک موتور لرزشی حساس و کوچک درون این دکمه جاسازی شده است. این موتور لرزشی سبب می شود، که رفت آمد به بالا و پایین دکمه شبیه سازی می شود و همانند آن است که بر روی دکمه هوم کلیک شده باشد.

  • صفحه نمایش

آیفون 7 و آیفون 7 پلاس دارای صفحه نمایش هایی است که میزان روشنایی آن ها نسبت به مدل پیشین آیفون، 25 درصد افزایش داشته است. هر دو گوشی هوشمند تازه اپل دارای فناوری لمس سه بعدی می باشد و رنگ ها را با وضوح بیش تری نمایش می دهد. البته اپل در گوشی هوشمند تازه خود، رزولیشن تصویر را افزایش نداده است. رزولیشن تصویر در آیفون 7 برابر با 1280 در 720 پیکسل و در آیفون 7 پلاس، برابر با 1920 در 1080 می باشد.

دوربین آیفون 7، همانند مدل های پلاس، به لرزشگیر اپتیکال مجهز شده است. در دوربین گوشی هوشمند تازه اپل، گشودگی دیافراگم، معادل F/1.8 شده است و همین موضوع سبب رسیدن نور بیش تر به سنسور دوربین    می شود. گشودگی دیافراگم دوربین در آیفون 6s برابر با F/2.2 بوده است و توسعه آن در آیفون تازه سبب افزایش 50 درصدی نوررسانی به سنسور تصویربرداری گوشی شده است. دوربین 12 مگاپیکسلی آیفون 7 دارای سنسور سرعت بالا می باشد. این سنسور سبب افزایش 60 درصدی سرعت دوربین پرچمدار تازه نسبت به مدل پیشین شده است. دوربین آیفون 7 دارای 6 المنت در لنز خود می باشد و مجهز به تراشه تازه ای است که با پردازش تصاویر، عملکرد دوربین گوشی را بهبود می بخشد. دوربین گوشی هوشمند آیفون 7 دارای فلاش چهارگانه ای است که نور تولیدی آن 50 درصد بیش از فلاش دوربین آیفون 6 می باشد.

دوربین دوگانه آیفون 7 پلاس نیز دارای قابلیتی است که می توان بدون کاهش کیفیت تصاویر، آن ها را تا دو برابر به صورت اپتیکال، بزرگ نمایی کرد. آیفون 7 پلاس دارای دو لنز می باشد که یکی از آن ها 28 میلیمتری است و برای سوییچ کردن هر دو لنز، بایستی یک یا دو ضربه بر روی صفحه زده شود.دو لنز موجود در آیفون 7 پلاس در کنار یکدیگر می توانند تصاویری مشابه دوربین های حرفه ای تولید کنند و تا 10 برابر بزرگنمایی داشته باشند.

  • اسپیکر و هدفون

آیفون 7 و 7 پلاس دارای اسپیکرهای استریو می باشند و از آنجا که هر دو آیفون جدید اپل دارای درگاه 3.5 میلیمتری هدفون نیستند،فضا برای اسپیکرهای این دو گوشی بزرگ تر شده است.

آیفون 7 و 7 پلاس به جای درگاه 3.5 میلیمتری هدفون، دارای هدفون هایی می باشد، که به پورت لایتنینگ مجهز است و با هدف توسعه بی سیمی تکنولوژی طراحی شده اند. هدفون های بی سیم اپل کاملاً دارای سنسورهای هوشمند می باشند و می توانند تشخیص دهند که چه زمانی لازم است در گوش کاربر قرار گیرند.

این هدفون ها دارای عمر باتری 5 ساعته می باشند و برای شارژ باید آن ها را در جعبه ای که اپل طراحی کرده است، قرار داد. این هدفون ها با استفاده از شارژر جعبه اپل می توانند تا 25 ساعت عمر کنند.البته از ویژگی های منفی این هدفون ها آن است که قیمت آن ها به صورت جداگانه 169 دلار می باشد و این قیمت، رقم ارزانی به حساب نمی آید.

نسخه 32 گیگابایتی آیفون 7 با قیمت 649 دلار و نسخه 256 گیگابایتی آن با قیمت 849 دلار عرضه خواهد شد. آیفون 7 پلاس 32 گیگابایتی نیز با قیمت 769 دلار و نسخه 256 گیگابایتی آن نیز 969 دلار به فروش خواهد رسید. البته این قیمت ها برای طرفداران آیفون گران به نظر می رسد.

از آنجا که آیفون 7 و آیفون 7 پلاس در برابر پاشیدن آب و گردو غبار مقاوم می باشد و توانسته است، استاندارد IP67 را دریافت کند، اما احتمال آسیب دیدن گوشی در صورت برخورد دایم با آب و گردو غبار وجود دارد، بنابراین گارانتی آیفون 7 و 7 پلاس، به هیچ عنوان شامل صدمات ناشی از مایعات    نمی شود. همچنین اپل به کاربران آیفون جدید توصیه کرده است که به هیچ عنوان آیفون خیس را به شارژ متصل نکنند، زیرا در صورت آسیب دیدن گوشی در چنین شرایطی، گارانتی از آن پشتیبانی نخواهد کرد. اپل  اعلام کرده است که استفاده از آیفون 7 و 7 پلاس در زیر باران اشکالی به وجود         نمی آورد، اما هرگز نباید با این گوشی هوشمند شنا کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.