۲۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۳
کد خبر: 455987

خروج انگلیس از اتحادیه اروپا باعث می‌شود تا سهم آلمان در تأمین بودجه این اتحادیه به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

سود 4.5 میلیاردی آلمان از برگزیت!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، سهم آلمان در تأمین بودجه اتحادیه اروپا در پی خروج انگلیس از این اتحادیه افزایش خواهد یافت.

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، وقتی انگلیس از اتحادیه اروپا خارج شود، آلمان در سال‌های 2019 و 2020 به ازای هر سال 4.5 میلیارد یورو بودجه اضافی به اتحادیه اروپا پرداخت می‌کند.

نشریه آلمانی اشپیگل نوشت که بزرگترین اقتصاد اروپا در حال حاضر بیشترین سهم خالص یعنی بیش از 15 میلیارد یورو از بودجه اروپا در سال را تامین می‌کند و خروج دومین اقتصاد بزرگ از اتحادیه اروپا یعنی انگلیس می‌تواند به معنای افزایش سهم آلمان از تولید ناخالص داخلی به 25 درصد از 21 درصد کنونی باشد.

برگزیت نقش مهمی در تولید خالص آلمان دارد. این کشور در سال 2015، مبلغ 15.6 میلیارد یورو بیشتر از رقمی که دریافت کرد، در اختیار اتحادیه اروپا گذاشت. سهم انگلیس در این زمینه 12.7 میلیارد یورو بود. لهستان با پذیرش 10.4 میلیارد یورو، کشوری بود که بیشترین دریافتی را از اتحادیه اروپا داشت.

در جریان همه‌پرسی ماه ژوئن در انگلیس، اکثریت مردم این کشور به خروج از اتحادیه اروپا رای دادند. از آن زمان روند خروج این کشور از اتحادیه اروپا و پیامدهای آن همواره یکی از بحث‌برانگیزترین مسایل در حوزه اروپا بوده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.