نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاکید کرد که کشورش اجازه دستیابی کره شمالی به تسلیحات هسته ای قابل پرتاب را نمی‌دهد.

کلینتون: اجازه‌ دستیابی پیونگ یانگ به تسلیحات هسته‌ای را نمی‌دهیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا ؛ هیلاری کلینتون در واکنش به آزمایش هسته‌ای اخیر کره شمالی در روز جمعه گفت: من معتقدم که باید این موضوع روشن باشد که آمریکا اجازه دستیابی کره شمالی به تسلیحات هسته‌ای قابل پرتاب را نمی‌دهد و برای دستیابی به این هدف، اقدامات خود را از چند زاویه‌ی مختلف انجام خواهیم داد.

باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا نیز پیش‌تر در واکنش به این آزمایش هسته‌ای تاکید کرد که آمریکا هرگز کره شمالی را به عنوان یک قدرت هسته‌ای نخواهد پذیرفت. کلینتون هم‌چنین گفت که گفت‌وگوهای متعددی را در گذشته در مورد خلع تسلیحات هسته‌ای کره شمالی با چین داشته است.

او افزود: پیام ما به کره شمالی و جهان این است که به کره شمالی اجازه نمی‌دهیم تا به قابلیت نصب کلاهک‌های هسته‌ای بر روی موشک‌های بالستیک دست یابد.

هیلاری تاکید کرد که در این مسیر باید گفت‌وگوها میان آمریکا و چین افزایش یابد.

کره شمالی در روز جمعه برای پنجمین‌بار آزمایش هسته‌ای خود را انجام داد که با قدرت 10 کیلو تن، بزرگ‌ترین آزمایش هسته‌ای این کشور محسوب می‌شود. این کشور هم‌چنین 4 آزمایش هسته‌ای دیگر را در سال 2006، 2009، 2013 و ژانویه سال جاری انجام داده است.

پس از انجام این آزمایش هسته‌ای سران کشورهای مختلف مثل آمریکا، روسیه، ژاپن، کره جنوبی، اسپانیا، بلژیک و... این آزمایش هسته‌ای را محکوم کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.