قدس آنلاین : استاندار خراسان شمالی گفت: در راستای حل مشکلات مناطق محروم فاصله این مناطق با مناطق برخوردار با تخصیص اعتبارات بیشتر کاهش می یابد.

کاهش فاصله مناطق کمتر توسعه یافته و برخوردار با تخصیص اعتبارات بیشتر

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، محمدرضا صالحی در دیدار با مردم غلامان اظهار داشت: این تخصیص اعتبارات بیشتر خارج از بحث شاخص ها  به شهرستانهای کمتر توسعه یافته تخصیص می یابد.

وی افزود: اعتبارات شهرستان راز وجرگلان در سال 94 از 9 درصد به 13درصد در سالجاری افزایش یافته است.
صالحی ادامه داد: پس از سفر مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری در قالب کاروان تدبیر و امید خوشبختانه اعتبارات خوبی برای استان و شهرستان راز و جرگلان جذب شد.
وی تصریح کرد: امیدواریم با ارتباطات بیشتر به مناطق و شهرستانهای استان شاهد کاهش مشکلات به خصوص در مناطق محروم باشیم و استعدادهایی که به بالفعلیت نرسیده نیز تقویت و شناخته شود.
صالحی گفت: در سفر اخیر دکتر نوبخت به استان مقرر شد از محل ماده 180 ، 20درصد واحد بیش از متوسط کشوری اعتبار به خراسان شمالی تخصیص یابد.
*ساخت واحدهای مسکونی در مناطق محروم

وی افزود: بنیاد برکت قول مساعد ساخت 500 تا 1000 واحد مسکونی برای مردم مناطق محروم استان را تقبل کرده است.
صالحی بیان کرد: همچنین با توافق بانک سینا و کمک نهاد ریاست جمهوری، بنیاد علوی و استانداری، سرمایه گذاران می توانند با اخذ وام با سود کمتر اقدام به سرمایه گذاری در مناطق محروم کنند.
وی گفت: به زودی مراکز بخش ها طبق قانون به شهر تبدیل میشود که این موضوع نیز شامل حال راز و جرگلان نیز می گردد.
وی اظهار داشت:در بخش راه وشهرسازی در حوزه بهسازی  و روکش آسفالت 30 درصد از سهم کل استان به شهرستان راز و جرگلان اختصاص یافت.
صالحی گفت:دستگاه های اجرایی تلاش بیشتری برای استقرار ادارات در شهرستان راز و جرگلان داشته باشند که البته این موضوع نیازمند اختصاص زمان بیشتری است.
صالحی در ارتباط با ساخت بیمارستانی در غلامان اظهار داشت: اگر بیمارستانی در مصوبه ای برای نقطه ای در نظر گرفته شود امکان جابه جایی وجود ندارد و باید در چارچوب مشخص انجام شود لذا برای ساخت بیمارستان غلامان بودجه ای درنظر گرفته نشده اما به دنبال جذب اعتبارات هستیم.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.