قدس آنلاین: مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: بیش از ١٠٠ عنوان برنامه همزمان با دهه امامت و ولایت در خراسان شمالی برگزار می شود.

بیش از ١٠٠عنوان برنامه در خراسان شمالی برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد،حسین ثابت قدم وحید درنشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: موضوع غدیر یکی از موضوعات مهم و اساسی در جهان اسلام است و یکی از اعیاد بزرگ به شمار می رود و ضرورت دارد تا به طور ویژه به این اعیاد مهم بپردازیم.

وی تصریح کرد: تبیین فلسفه غدیر و ترویج آن می تواند موجب سعادت مسلمانان  و گره گشای مشکلات جهان اسلام باشد.

ثابت قدم وحید تاکید کرد: عید قربان مظهرعبودیت و بندگی و عید غدیر مظهر  ولایت و امامت فرصت خوبی است برای تبیین موضوع ولایت و حاکمیت نظام اسلامی چرا که نظام اسلامی براساس تفکر و مبنای غدیر تشکیل  شده و غدیر یک موضوع تاریخی نیست، غدیر خودش یک راه است که ما در آن قرار داریم و براساس آن حرکت می کنیم.

وی  برتبیین موضوع امامت و به دنبال آن ولایت فقیه در جامعه تاکید کرد و گفت: روز غدیر روز اکمال دین و بیانگر این است که اسلام با امامت و ولایت کامل می شود.

ثابت قدم وحید در ادامه به تشریح برنامه های دهه امامت و ولایت اشاره کرد و افزود: برنامه های دهه امامت و ولایت در دو سطح عمومی و تخصصی برگزار خواهد شد.

دبیرستاد دهه امامت و ولایت خراسان شمالی برگزاری جشنواره شعر استان، برگزاری جشنواره تئاتر استان، برگزاری نمایشگاه های آثار هنری، نمایشگاه عکس ولایت، اهدا کتاب، برگزاری مسابقات کتابخوانی در مساجد، مسابقه خطبه غدیر، مسابقه نقاشی تبلور غدیر را از اهم برنامه های دهه امامت و ولایت ذکر کرد.

حسین ثابت قدم وحید  اجرای برنامه سینمایش، برپایی جشن غدیر، برگزاری کارگاه آموزشی برای مدیران دستگاه های اجرایی، افتتاح پروژه های عمرانی، تجلیل از خادمان غدیر، دیدار و سرکشی از سادات، اجتماع غدیریون، تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم، اجرای طرح بزرگ اطعام، توزیع سبدهای حمایتی در بین نیازمندان و برگزاری مراسم محوری دعای عرفه در مساجد و امامزادگان و توزیع کتاب دعای عرفه  را از جمله برنامه های این دهه برشمرد.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.