قدس آنلاین - یزد : مدیر کل کمیته امداد استان یزدگفت : رویکرد اصلی کمیته امداد استان یزد درسال جاری، اشتغال، مسکن و توسعه مشارکت های مردمی است و در این راستا هشت هزار و 400 شغل تا پایان سال برای مددجویان تحت حمایت ایجاد می شود.

ایجاد بیش از هشت هزارشغل برای نیازمندان/ احداث یک هزار و 600 مسکن مددجویی تا پایان سال

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، محسن علیزاده با تاکید مجدد در خصوص اهمیت سرعت و شتاب بخشی درامرخدمت رسانی به نیازمندان، اظهارداشت : یکی ازاهداف نورانی کمیته امداد توانمندسازی و شکوفایی استعدادها و تامین خوداتکایی نیازمندان و محرومان و تقویت رشد ایمانی و اعتقادی آنان با ارائه خدمات اجتماعی، حمایتی، فرهنگی و معیشتی است.

وی با بیان اهمیت توجه به حرکت رو به رشد در بخش اشتغال و خودکفایی مددجویان تحت حمایت تصریح کرد: فراهم آوردن امکانات لازم به منظور توانمندسازی، خوداتکایی، استقلال اقتصادی افراد و خانواده های نیازمند از طریق استعداد سنجی، مهارت آموزی، ایجاد اشتغال، آموزش های فنی و حرفه ای و اعطای وام در اولویت برنامه های کمیته امداد استان یزد در این بخش است.

مدیر کل کمیته امداد استان افزود: مددجویان کمک معیشت بگیر، فرزندان مددجو و مددجویان تک خدمتی و چند خدمتی فاقد شغل ، در اولویت بهره مندی از تسهیلات و خدمات اشتغال و خودکفایی قرار دارند.

وی با بیان اینکه افراد مستعد اشتغال تحت حمایت از تسهیلات اهدایی این نهاد در زمینه های کارانگیزی، توان افزایی و خود کفایی(خوداشتغالی) بهره مند می شوند خاطر نشان ساخت: مددجویانی که نیازمند بهره گیری از دوره های آموزش شغلی هستند نیز شناسایی شده اند و در زمینه های مهارت آموزی، پایدارسازی، حرفه آموزی، کارآفرینی از آموزش های لازم استفاده می کنند.

علیزاده با اشاره به عملکرد حوزه اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان یزد در سال گذشته تصریح کرد: سال گذشته افزون بر 234 میلیارد و 902 میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی از محل اعتبارات بانکی و امدادی به  یک هزار و 614 نفر از مددجویان تحت حمایت برای اجرای طرح های خودکفایی (خوداشتغالی)، مشاغل خانگی(توان افزایی) و کارانگیزی و در زمینه های شغلی کشاورزی، دامپروری، صنفی و صنعتی، صنایع دستی وخدمات پرداخت شد.

وی در ادامه با بیان اینکه بحث احداث و مرمت مسکن مددجویی نیز از محورهای اصلی برنامه کمیته امداد در سال جاری است، افزود: تا پایان امسال تعداد یک هزار و 600 واحد مسکونی برای مددجویان فاقد مسکن احداث می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.