نتایج بررسی موسسه "برتلزمن" نشان می‌دهد که با وجود بهبود اوضاع اقتصادی تعداد کودکان فقیر در آلمان افزایش می‌یابد.

 افزایش کودکان فقیر در آلمان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، بر اساس نتایج بررسی های موسسه "برتلزمن"، با وجود بهبود اوضاع اقتصادی همواره کودکان بیشتری در آلمان در فقر زندگی می کنند. البته سهم خانواده هایی که از خدمات اجتماعی موسوم به هارتس چهار استفاده می کنند در مناطق مختلف آلمان متفاوت است.

بر اساس بررسی‌های این موسسه آلمانی سال گذشته در مجموع بیش از 1.9 میلیون کودک در آلمان در فقر بزرگ شده‌اند (14.7 درصد) که تعداد آن ها 52 هزار نفر بیشتر از سال 2011 است.

همچنین محققان این بررسی در این باره ابراز نگرانی کردند که اکثریت کودکان آسیب دیده مدت طولانی را در فقر به سر می برند. به طور میانگین 57.2 درصد کودکان فقیر بین 7 تا 15 سال در آلمان بیش از سه سال وابسته به سرویس های خدماتی وحمایتی هستند.

به گفته "آنته اشتاین" از کارشناسان سیاست خانواده موسسه "برتلزمن" هرچقدر کودکان مدت طولانی تری را در فقر زندگی می کنند به همان اندازه عواقب آن فاجعه بارتر خواهد بود. نتایج تعداد زیادی از ارزیابی های دهه های اخیر درباره این موضوع نشان می دهد که کودکان فقیر در حال رشد نسبت به کودکانی که خانواده های آن ها مشکل مالی ندارند منزوی تر و از نظر سلامت مشکلات بیشتری داشته و مسائل مشترکی در آموزش و پرورش دارند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.