قدس آنلاین / ساری / حسین احمدی: رئیس ستاد دهه غدیر کشور از برگزاری هفتمین اجلاسیه بین المللی دکترین جهانی غدیر با حضور شخصیت های داخلی و خارجی و اساتید حوزه و دانشگاه در 10 مهرماه در تهران خبر داد.

هفتمین اجلاسیه بین المللی دکترین جهانی غدیر در تهران برگزار می شود

حجت ‌الاسلام محمود نظری در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی با اشاره به اینکه 200 مقاله داخلی و 200 مقاله خارجی به دبیرخانه این همایش ارسال شده است، گفت: مقالاتی از کشورهای آمریکا، الجزایر، مصر، لبنان و عراق و دیگرکشورهای اسلامی به دبیرخانه اجلاس ارسال شده و در غالب کتاب چاپ و منتشر خواهد شد.

وی با اشاره به این که ستاد دهه غدیر کشور امسال به دنبال پیوند میان غدیر و عاشوراست، افزود: به همین دلیل زمان برگزاری هفتمین اجلاس بین المللی دکترین جهانی دهه غدیر پس از عید غدیر و در آستانه ماه محرم برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد دهه غدیر کشور اضافه نمود: غدیر و عاشورا را باید با هم پیوند بزنیم و همان طور که مردم در داخل و خارج عاشورا را اهمیت می دهند، غدیر هم باید همانند عاشورا جهانی شود چون شیعه  دو پر و بال دارد که یکی غدیر و دیگری عاشوراست.

حجت الاسلام نظری یادآور شد: موضوع اجلاسیه امسال در ارتباط با استراتژی راهبردی مقام معظم رهبری در اجرای پیام سال- اقدام و عمل - برگزار میشود و تلاش داریم در این اجلاسیه فرمایشات مقام معظم رهبری را به صورت جدی برجسته کنیم.

رئیس ستاد دهه غدیر کشور اضافه نمود: غدیر پژوهی، غدیر و جهانی شدن، غدیر و اقتصاد مقاومتی و دهه غدیر، فلسفه شکل گیری و نقش آن چهار محور اصلی این اجلاس است.

حجت ‌الاسلام نظری با اشاره به اینکه غدیر یک فرهنگ است، گفت: اگر جامعه بخواهد به تعادل و تکامل برسد باید فرهنگ غدیر را نهادینه کند.

وی با اعلام اینکه دهه غدیر یک فرهنگ، یک هدف و یک نظریه مبارک برای همه بشریت است، افزود: با تفاهم و همدلی باید فرهنگ غدیر را در جامعه نهادینه کنیم.

رئیس ستاد دهه غدیر خاطرنشان نمود: احیاء این دهه وظیفه تک تک مسلمانان و شیعیان بوده و باید با ترویج فرهنگ غدیر در برابر دشمنانان اسلام ایستادگی کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.