قدس آنلاین- یزد : استاندار یزد با بیان اینکه توجّه خاصی به هیئتهای مذهبی دارم گفت: هیئتهای مذهبی تشکلهای مردمی هستند که جوانان بسیاری در آنها مشارکت دارند

هیئتهای عزاداری امام حسین (ع)، از نقاط قوّت ظرفیتهای مذهبی ما هستند

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، سیدمحمد میرمحمدی در نشست شورای فرهنگ عمومی استان اظهارداشت : یکی از نقاط قوت ظرفیتهای مذهبی ما هیئتهای عزاداری حضرت امام حسین (ع) هستند که باید بتوانیم از حضور گسترده نوجوانان و جوانان در این هیئتهای مذهبی بهترین بهره‌برداری را داشته باشیم.


وی افزود: جوانان نوگرا هستند و با خلاقیت و شور و حالی که دارند می خواهند هر روز خود را به گونه ای بدیع و نو نشان دهند  و مورد تحسین و تشویق قرار گیرند.
استاندار تصریح کرد : ما نباید این ویژگی جوانان را نادیده بگیریم یا فعالیتی انجام دهیم که خلاقیت آنها کور شود بلکه موضوعی که من بیشتر به آن توجه دارم و توصیه می کنم این است که در رابطه با برخی رفتارها و مسائلی که در بعضی از هیئتها مشاهده می شود برخورد کردن مطلق با این مسائل اصلا جواب نمی دهد و باید همه مسائل را به طور نسبی بررسی کنیم.
میرمحمدی با طرح این سؤال که چه کسی می تواند بگوید کار من بدون اشکال است؟، خاطرنشان ساخت: بعضی رفتارها قابل اغماض، برخی قابل تذکر، دسته ای دیگر قابل اصلاح و بعضی مسائل قابل تغییر است و لازم است در محتوای بعضی نوحه ها و سبک خواندن برخی مداحان مواردی را که نیاز می بینیم قابل تغییر و اصلاح است را با هم‌فکری، رفاقت و جلسات هم‌‍‌اندیشی بررسی کنیم و اصلاح گر باشیم زیرا دین اسلام نیز روی موضوع ستارالعیوبی تأکید فراوان دارد.


هیچ مجلسی مانند مجلس عزاداری امام حسین (ع) نیست


عالی ترین مقام اجرایی استان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هیچ مجلسی مانند مجلس عزاداری برای حضرت امام حسین(ع) نیست که مردم و به ویژه نوجوانان و جوانان در این مجلسها به صورت گسترده شرکت می کنند گفت : باید از این ظرفیت ارزشمند برای جذب جوانان استفاده و در این مسیر آنها را بیشتر با مفاهیم عمیق دین اسلام آشنا کنیم.
میرمحمدی با اشاره به اینکه ممکن است برخی نوحه ها و اشعار هیئتهای مذهبی دارای مفهوم نباشند و در شأن حضرت امام حسین (ع) و واقعه کربلا سروده نشده باشند افزود : باید هر ساله جشنواره شعرهای آئینی برگزار شود و اشعار، مورد داوری کارشناسان و صاحب‌نظران قرار گیرند تا بهترین اشعار و نوحه ها که در  جشنواره برگزیده می شوند در هیئتهای مذهبی و عزاداری خوانده شوند.
استاندار یزد در پایان سخنان خود همچنین خواستار توجه به نوع سخنرانیها، موضوع آنها و افرادی که برای این سخنرانیها در مجالس عزاداری حضرت امام حسین(ع) دعوت می شوند، شد تا در برخی از این سخنرانیها مقدسات و اعتقادات دینی و مذهبی مردم تضعیف نشود.


آرمانهای امام حسین (ع) به مردم معرفی شود


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد نیز در این نشست گفت: برخی تحریفها و حرکتها که در هیئتهای مذهبی وارد شده است باید رفع شود و از طریق هیئتهای عزاداری آرمانها و اهداف حضرت امام حسین(ع) و یاران آن حضرت به مردم و جهانیان معرفی شود.
«آیت‌الله محمدرضا ناصری» افزود: باید روحیه انقلابی در مردم زنده بماند و مردم از طریق شرکت در مجالس عزاداری امام حسین(ع) فرهنگ دینی خود را تقویت کنند.
وی همچنین با انتقاد از محتوای برخی اشعار و سبک نوحه خوانی بعضی از مداحان خواستار توجه به این مهم شد و در مورد اجرای تعزیه ها نیز تصریح کرد : باید افرادی به اجرای تعزیه بپردازند که شایستگی این کار را داشته باشند و از وقایع عاشورا و قیام حضرت امام حسین (ع) مطلع باشند.
گفتنی است در ابتدای این نشست «حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدشریف حسینی کوهستانی» مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان گزارشی از فعالیتهای هیئتهای مذهبی استان و جلسات مشترکی که با شورای هیئتهای مذهبی شهرستانها برگزار شده است را ارائه داد.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.