وزیر خارجه آمریکا تأکید کرد که توافق آتش‌بس میان این کشور و روسیه در مورد سوریه مورد حمایت باراک اوباما قرار دارد.

حمایت اوباما از آتش‌بس / آخرین فرصت برای حفظ سوریه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، جان کری، وزیر خارجه آمریکا در راستای حمایت از توافق  آتش‌بس آمریکا و روسیه در سوریه و دفاع از این توافق در برابر انتقادات گفت که بدون این آتش‌بس خشونت به‌میزان زیادی افزایش یافته و تعداد زیادی از مردم سوریه قتل‌عام می‌شدند.

وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای با رادیو ملی آمریکا گفت: این آخرین فرصت برای حفظ سوریه است. اگر اکنون در حفظ آتش‌بس شکست بخورید و نتوانیم به پای میز مذاکره بنشینیم آن‌گاه درگیریها به‌میزان بسیار زیادی افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: راه جایگزین چیست؟ راه دیگر این است که اجازه دهیم از 450 هزار نفری که قتل‌عام شده‌اند بی‌توجه عبور کرده و شاهد کشته شدن تعداد بیشتری باشیم؟ اینکه شاهد نابودی کامل حلب باشیم؟ اینکه روسیه و اسد بدون تفکیک طی روزهای آینده اقدام به بمباران کنند و ما کاری انجام ندهیم؟

کری همچنین اعلام کرد که این توافق با حمایت باراک اوباما انجام شده که روز سه‌شنبه با وی دیدار کرد. وی دراین باره گفت: رئیس جمهور آمریکا آماده است و از این رو من تصور می‌کنم که ارتش نیز آماده خواهد بود.

وی در ادامه گفت: هیچ کس از دیگران نمی‌خواهد که استانداردهای ما را از میان بردارد اما برای ما اهمیت دارد که قدرت چانه‌زنی خود را حفظ کنیم.

وزیر خارجه آمریکا در بخش دیگری از صحبتهای خود اعلام کرد که جنگجویان میانه‌روی سوری تحت حمایت آمریکا در نبرد با نیروهای تحت حمایت روسیه کنترل مناطق را  از دست داده‌اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.