منابع سوری با اشاره به هماهنگی عالی ترکیه و عربستان در عملیات نظامی جاری در شمال سوریه گفت: آنکارا و ریاض منتظر رسیدن هیلاری کلینتون به قدرت هستند تا نظام اسد را وارد مرحله دوم تشدید تنش‌ها کنند.

همکاری آنکارا و ریاض برای اجرای طرح «ب» آمریکا در شمال سوریه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس در دمشق، در پی عذرخواهی آنکارا از مسکو و عادی شدن روابط 2 کشور در پی تنش به وجود آمده پس از ساقط شدن جنگنده روسی در خاک ترکیه، رسانه‌ها از انعطاف سیاست خارجی ترکیه سخن گفتند.

پس از  آن اخباری حاکی از ملاقات هیات امنیتی سوریه با همتای ترکیه‌ای آن در خاک عراق و پیش از آن درباره ملاقات‌های مسئولین سوری و ترکیه‌ای تحت نظارت روسیه، به بیرون درز کرد.

اما در مدت اخیر، ترکیه بار دیگر خود را به رژیم آل سعود نزدیک است و به دنبال آن اخبار جدیدی درباره امکان مشارکت عربستان در نبرد سپر فرات در شمال سوریه و آمادگی ریاض برای ارسال سلاح و نیرو و پرداخت هزینه برای ایجاد منطقه امن مطرح شد.

تازه‌ترین اظهارات قابل توجه ترکیه که مقاصدی در پس آن نهفته است، سخنان وزیر دفاع ترکیه در دیدار با دبیر کل ناتو بود که در آن بر ضرورت تقویت توانمندی دفاعی هوایی ترکیه در برابر تهدیدهای مستمر موشک های بالستیک موجود نزد سوریه تاکید کرد.

این در حالی است که سخنانی از امکان همکاری ناتو و شیخ نشین‌ها و در راس آن عربستان با ترکیه در عملیات نظامی شمال سوریه نیز مطرح است.

منابع سوری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس تاکید کردند بر پایه اطلاعات تقریبا موثق، حزب عدالت و توسعه به ریاست اردوغان در برهه اخیر تصمیم به فریب دادن روسیه در مساله سوریه گرفته تا بیش از این وقت‌کشی کند، آنکارا به دنبال تنش جدیدی با روس‌ها نیست و می‌خواهد موافقت روسیه با عملیات سپر فرات را تضمین کند به همین منظور اردوغان این خیال را به روس‌ها القا کرده که ترکیه آماده تجدید نظر در سیاست خارجی خود و شیوه تعامل با پرونده سوریه است.

منابع سوری با اشاره به هماهنگی عالی بین ترکیه و عربستان در مساله عملیات نظامی جاری در شمال سوریه گفت: هر کدام از 2 طرف آنکارا و ریاض منتظر رسیدن هیلاری کلینتون به قدرت هستند تا نظام اسد را وارد مرحله دوم تشدید تنش ها کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.