وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه با همتایان ژاپنی و کره جنوبی خود در نیویورک دیدار و درباره واکنش‌ها به تازه‌ترین آزمایش اتمی کره شمالی مذاکره خواهد کرد.

 وزرای خارجه آمریکا، ژاپن و کره جنوبی حول محور کره شمالی دیدار کردند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از رویترز، پس از پنجمین و بزرگترین آزمایش اتمی کره شمالی در روز جمعه، ژاپن، آمریکا و کره جنوبی برای تحریم‌های شدیدتر و جدید شورای امنیت سازمان ملل علیه پیونگ یانگ تلاش می‌کنند.

این آزماش اتمی مغایر با تحریم‌های سازمان ملل بود که در مارس سال جاری میلادی شدیدتر شد.

چین، متحد اصلی کره شمالی از قطعنامه ماه مارس حمایت کرد اما پس از آنکه آمریکا و کره جنوبی تصمیم گرفتند سپر دفاع موشکی پیشرفته "تاد" را در کره جنوبی مستقر کنند، چین ضمن مخالفت با این استقرار، این بار در برابر تشدید تحریم‌های جدید مقاومت می‌کند.

کره جنوبی گفت: یون بیونگ سی، جان کری و فومیو کیشیدا، وزرای امور خارجه کره جنوبی، آمریکا و ژاپن در جریان مجمع عمومی سازامن ملل با یکدیگر دیدار و درباره اعمال فشارهای بیشتر علیه کره شمالی مذاکره می‌کنند.

آمریکا از چین می‌خواهد تا اقدامات بیشتری انجام دهد واشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا هفته گذشته بر نقشی که چین باید در مهار همسایه‌اش ایفا کند تاکید کرد.

وانگ یی، وزیر امور خارجه چین روز سه شنبه درجریان تماسی تلفنی با همتای کره جنوبی خود مخالفت پکن با آزمایش اتمی اخیر کره شمالی را ابراز کرد اما مجددا بر مخالفت خود با استقرار سپر دفاع موشکی تاد در کره جنوبی تاکید کرد.

چین و روسیه برای از سرگیری مذاکرات شش جانبه حول محور خلع تسلیحات اتمی در کره شمالی تلاش کرده‌اند.

شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن نیز قصد دارد در جریان سفر نادر خود به "هاوانا" در چند روز آتی، خواستار کمک کوبا در واکنش نشان دادن به برنامه‌های اتمی و موشکی کره شمالی شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.