قدس آنلاین- بیرجند: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال 12 هزار و و 520 تن محصول پسته از 16هزار و 723 هکتار پسته زارهای استان برداشت شود که این رقم نسبت به سال قبل 10 درصد کاهش دارد.

پیش‌بینی برداشت 12 هزار تن محصول پسته در خراسان جنوبی/ افزایش 5 درصدی تولید انار درنهبندان

به گزارش قدس آنلاین از بیرجند، هاشم ولی‌پورمطلق دلیل کاهش تولید محصول پسته در خراسان جنوبی را تغییر شرایط آب و هوایی، افزایش دما و بارش تگرگ اعلام کرد و اظهار داشت: برداشت محصول پسته از اواسط مرداد ماه در استان آغاز و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.

وی تعداد بهره برداران را هشت هزار و 700 نفر ذکر کرد و گفت: شهرستان بشرویه با 6 هزار و 450 هکتار بیشترین سطح زیرکشت پسته استان را به خود اختصاص داده است.

افزایش 5 درصدی تولید انار از باغات نهبندان

مدیر جهاد کشاورزی نهبندان اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود امسال 990 تن انار از باغهای این شهرستان برداشت شود که این میزان تولید نسبت به سال قبل پنج درصد افزایش دارد.

محمد مالکی سطح زیرکشت محصول باغی شهرستان را دو هزار و 70 هکتار دانست و افزود: از این مقدار زمین، 362 هکتار به کشت انار اختصاص دارد که 215 هکتار آن بارور است.

وی با اشاره به اینکه تعداد بهره‌برداران محصول انار شهرستان نهبندان 757 خانوار هستند، گفت: برداشت انار از اول شهریورماه شروع و تا نیمه آبان ماه ادامه دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.