قدس آنلاین- بیرجند: معاون سیاسی امنیتی واجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به پروژه مهر گفت: پروژه مهر یکی از مباحث مهمی است که در ابتدای ماه مهر به آن پرداخته می‌شود و آغازی برای توسعه و رشد جامعه است.

 پروژه مهر درمدارس آغازی برای توسعه و رشد جامعه است

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین از بیرجند، محمد حسینی در جلسه شورای آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی  با اشاره به اینکه در بحث آموزش در سیستم آموزشی کشور نیز نقایصی وجود دارد، افزود: هدف آموزش در دنیا این است که وقتی فرزندی چند سال تحصیل می‌کند به عنوان یک عنصری که می‌تواند روی پای خود بایستد آموزش ببیند این امر تبیینی برای نحوه آموزش در اداره جامعه است.

معاون استانداری خراسان‌جنوبی بیان کرد: در این راستا علاوه بر نیاز به تجربیات و نیروهای کار بلد به یک سری امکانات نیز نیاز است. درون بخشی و نگرش درون بخشی در مدیران سبب شده که نتوان در آموزش و پرورش متمرکز شد و به دلیل نداشتن این امر، مشکل زیادی به وجود می‌‎آید.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان جنوبی یادآور شد: بسیاری از آموزش‌هایی که در دستگاه‌ها صورت می‌گیرد و همچنین بسیاری از هزینه‌های فرهنگی که در دستگاه‌ها انجام می‌شود در آموزش و پرورش قابل تجمیع شدن است.

حسینی اظهار داشت: در این راستا اگر با نگاه استفاده از تجربیات دنیا به آن پرداخته شود مطمئنأ بسیاری از چالش‌ها و نقص‌ها را نخواهیم داشت و این نشان می‌دهد برای فعال‌سازی ظرفیت استان باید یک نگاه هماهنگی به وجود آید.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان جنوبی با تأکید بر تجمیع مدارس گفت: در سیستم اطلاع‌رسانی نیز مشکل وجود دارد و نوع نگاهی که می‌خواهیم انجام دهیم برخلاف آموزه‌های دینی است.

حسینی با اشاره به بحث اول مهر و پروژه‌های مهر بیان کرد: باید نوع نگاه را عوض کنیم و نوع برداشت از مسائل را در قالب اخلاقی، دینی، تجربی قرار دهیم، تا بتوانیم گامهای خوبی برداریم.

وی تصریح کرد: پروژه‌های مهر اقدام بسیار خوبی است که انجام شد و امسال نیز پروژه مهر و بازگشایی مدارس در شهرستان سربیشه برگزار می‌شود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به جابجایی تجهیزات از یک نقطه به نقطه دیگر یادآور شد: در این مورد نیز با مشکل مواجه هستیم اما تأکید می‌شود دستگاه‌های ذیربط و فرمانداری‌ها در این راستا همکاری کنند. رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی عمومی بسیار نقش مهم و بی‌بدیلی دارند و باید در این راستا کمک کنند.

وی افزود: در بحث کمبود فضای آموزشی باید به مرکز استان و حاشیه شهر نگاه ویژه شود و به دلیل اینکه بیشترین درصد مهاجرت از روستا به شهر است باید به روستاها نیز بیشتر توجه شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.