قائم مقام وزیر نیرو با بیان اینکه باید برای تأمین آب سایر شهرها و روستاهای خراسان رضوی نیز برنامه داشته باشیم و تمام توجه خود را معطوف مشهد نکنیم گفت:پروژه‌های کوتاه مدت، دیگر پاسخگوی تأمین آب شرب مشهد نیست.

پروژه‌های کوتاه مدت پاسخگوی تأمین آب شرب مشهد نیست

 به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، ستار محمودی در هشتمین جلسه تأمین آب شهر مقدس با قدردانی از تلاش‌ها برای تأمین آب شهر مقدس مشهد اظهار کرد: با توجه به شرایط ویژه ای که کلان شهر مشهد دارد و بنا به تصمیم وزیر نیرو و استاندار خراسان رضوی مقرر شده است که کمیته خاصی برنامه‌های بلند مدت کلان شهر مشهد را برای تأمین آب مورد نیاز پیگیری نماید.

قائم‌مقام وزیر نیرو افزود: برای این منظور 3 برنامه برای تأمین آب مشهد توسط وزارت نیرو مورد بررسی و مقایسه قرار گرفته است که شامل تأمین آب از محدوده جغرافیایی داخل استان، داخل کشور و خارج از مرزهای کشور است.

 وی گفت: علاوه بر این باید برای تأمین آب سایر شهرها و روستاها نیز برنامه داشته باشیم و تمام توجه خود را معطوف مشهد نکنیم، همچنین باید به مدیریت مصرف آب نیز توجه ویژه داشت که خوشبختانه تا کنون اقدام‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه خراسان رضوی بعد از تهران بالاترین ظرفیت مدیریتی و منابع انسانی را دارد، گفت: کسانی که خدمتگزار در این منطقه هستند باید مانند گذشتگان که به فکر آیندگان بودند، برنامه بلندمدتی برای تأمین آب این منطقه داشته باشند؛ زیرا در حال حاضر پروژه‌های کوتاه مدت، دیگر پاسخگوی تأمین آب شرب مشهد نیست.

در ادامه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی از مدیران عامل شرکت‌های آب منطقه ای، آبفای استان، مشهد و روستایی به خاطر اقدامات مفید خود برای تأمین آب مشهد و نیز کسب رتبه اول در ارزیابی عملکرد وزارت نیرو تقدیر و تشکر کرد و گفت: خوشبختانه در استان خراسان رضوی پروژه‌های وزارت نیرو در زمان مقرر به اتمام می‌رسد که این حاصل تلاش حاضرین در این جلسه و همکارانشان است.

در این جلسه همچنین مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی به بررسی اقدام‌های انجام شده درخصوص مصوبات هفتمین جلسه تأمین آب شهر مقدس مشهد پرداخت و گزارش اقدامات انجام شده در خصوص تخصیص آب طرح بهره برداری بهینه از آب هزار مسجد، خط آبرسانی از سد ارداک به مشهد، مخزن 1000 متر مکعبی تصفیه خانه ارداک، پروژه شیرین سازی و انتقال آب شرب و صنعت از دریای عمان و منابع جانبی به استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی، تصفیه خانه شماره 4 با ظرفیت 500 لیتر بر ثانیه را بیان کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.