قدس آنلاین – سبزوار : رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سبزوار گفت: براساس هماهنگی های انجام شده با صندوق احیا و بهره برداری اماکن تاریخی و فرهنگی کشور، 11 اثر تاریخی شهرستان های سبزوار و داورزن آماده واگذاری به بخش خصوصی است.

بیش از 1200  اثر تاریخی، فرهنگی طبیعی و معنوی در غرب خراسان رضوی وجود دارد

محمود رضا سلیمانی در گفت و گو با خبرنگارقدس آنلاین در سبزوار با بیان اینکه این آثار شامل کاروانسرای روستاهای مزینان، مهر، ریوند، سنک گلیدر، زعفرانیه، رباط سرپوش و صالح آباد، رباط شهر، خانه جعفرزاده، مصلی تاریخی و مناره خسروجرد است  افزود : کاروانسراهای تاریخی این منطقه دارای موقعیت جغرافیایی و بستر مناسب برای توسعه فضا های پذیرایی و اقامتی بین راهی را دارند و با همین کاربری به متقاضیان بخش خصوصی واگذار می شوند.

وی با اشاره به برگزاری اجلاس بین المللی جاده ابریشم در قزوین تصریح کرد : کاروانسراهای این دو شهرستان در مسیر جاده تاریخی ابریشم واقع است که احیای آنها منجر به توسعه منطقه، اشتغال پایدار و مبادلات تجاری فرهنگی بین شهرها می شود.

وی یاد آور شد : سالانه بیش از 20 میلیون مسافر و گردشگر از شهرستانهای داورزن و سبزوار عبور می کنند که معرفی جاذبه های گردشگری، طبیعی و آثار تاریخی آنها می تواند این خطه را تبدیل به نخستین ایستگاه گردشگری و جذب توریست در ورود به استان خراسان رضوی نماید.

بیش از هزار و 200 اثر تاریخی، فرهنگی طبیعی و معنوی در غرب خراسان رضوی وجود دارد که تاکنون 160 اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است. / انتهای پیام

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.