قدس آنلاین - سبزوار – سید محسن جعفری : معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: 30 هزار واحد مسکن مهر در این استان آماده واگذاری به مردم است.

تحویل 50 درصد از واحد های مسکن مهر به متقاضیان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از سبزوار محمد مقدوری که در جمع خبرنگاران سخن می گفت با بیان اینکه از 84 هزار واحد مسکن مهر احداث شده در این استان، 54 هزار واحد در سه سال گذشته تحویل متقاضیان شده است افزود : بر اساس برنامه ریزی انجام شده وی ادامه داد : منطقه ویژه اقتصادی سبزوار دچار مشکلات زیست محیطی شده که برای رفع مشکلات این منطقه طرح جدیدی در دست بررسی و مطالعه قرار دارد که پس از بررسی نهایی و مطالعه باید به تصویب سازمان محیط زیست کشور برسد.

وی یادآور شد : مصوبات اجرایی طرح منطقه ویژه اقتصادی سبزوار نیز در حال پیگیری است و تنها مشکل در کاهش سرعت روند اجرای آن مشکلات زیست محیطی مطرح شده است.

مقدوری با بیان اینکه استانداری خراسان رضوی برنامه ای برای ایجاد مناطق ویژه اقتصادی جدید در استان ندارد، اظهار داشت : هم اکنون طرح تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سرخس به منطقه آزاد و اخذ مجوز برای ایجاد منطقه آزاد در دوغارون از مهمترین برنامه های استان در سال جاری است.

وی تصریح کرد : این طرح ها در حال بررسی در شورای عالی مناطق آزاد کشور است و با پیگیری های انجام شده توسط استاندار خراسان رضوی زمینه برای اخذ مجوز های لازم برای ایجاد مناطق آزاد در این دو منطقه فراهم شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی همچنین با اشاره به اینکه دولت یازدهم توجه ویژه ای به ساماندهی سکونت گاه های رسمی دارد و بر همین اساس 2 هزار و 800 میلیارد ریال در سال جاری برای ساماندهی این مناطق در کشور اختصاص داده است خاطر نشان کرد : در شهرستان سبزوار که دارای جمعیت قابل توجهی حاشیه نشین است، اقدامات مهمی انجام شده که برهمین اساس اعتبارات مناسب برای افزایش خدمات به حاشیه نشینان این شهرستان اختصاص پیدا می کند.

مقدوری در عین حال با بیان اینکه یک میلیون و 250 هزار نفر حاشیه نشین در استان خراسان رضوی شناسایی شده اند، یادآورشد : هزار میلیارد ریال از این اعتبار برای ساماندهی مناطق حاشیه نشین و فرسوده در شهرستان های مشهد، شیراز و قم اختصاص یافته است.

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان رضوی هم نیز در جمع خبرنگاران گفت: دولت در سطح الزامات قانونی و اعتباری به شهرداری ها کمک می کند.

سید مجتبی علوی مقدم افزود: شهرداری ها باید با برنامه ریزی و اجرای طرح های اقتصادی و درآمد زا به سوی درآمدهای پایدار حرکت کنند و نباید وابسته به کمک های دولت باشند. /   انتهای پیام

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.