قدس آنلاین- تبریز:مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان‌شرقی گفت: مردم به عنوان میراث‌بانان واقعی باید از هویت تاریخی تبریز حفاظت کنند.

مردم، میراث‌بانان واقعی و حافظ هویت تاریخی تبریز

به زاترش قدس آنلاین از تبریز، مرتضی آبدار ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی پویش پاسداری از محیط زیست و میراث فرهنگی در جمع مدیران تشکل‌های مردم نهاد اظهار داشت: در تلاشیم تا عموم مردم را با عظمت تاریخی تبریز و جایگاه واقعی آن آشنا کنیم تا خود مردم در نقش میراث‌بانان ظاهر شوند.

وی بیان کرد: حفاظت و نگهداری از میراث فرهنگی باید به کمک تشکل‌‏های مردم نهاد محقق شود چرا که با کمک سمن ها و تشکل های مردم نهاد می توانیم پیوندی ناگسستنی میان مردم و این میراث گرانبها بوجود آوریم.

آبدار خطاب به مدیران تشکل‌ها گفت: با وجود تمام محدودیت‌ها با تمام توان در حال انجام رسالت خود در زمینه میراث فرهنگی هستیم و در این مورد در تعامل با شهرداری تبریز در تلاشیم اماکن با ارزشی همچون بازار تبریز را به صورت شایسته حفظ و حفاظت کنیم.

وی در ادامه افزود: سازمان‌های مردم ‌نهاد می‌توانند زمینه‌ساز توسعه در جامعه باشند از این رو در ساختار دبیرخانه تبریز 2018 کمیته تشکل‌های مردم نهاد را به‌عنوان یکی از 9 کمیته اصلی در نظر گرفته‌ایم چرا که بر این باوریم مشارکت عمومی مردم بازویی قدرتمند برای رسیدن به اهداف تبریز 2018 است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: تشکل های مردم نهاد با ظرفیت بسیار بالایی که دارند بهترین حامی ما هستند. طرح‌های نوآورانه و پیشنهادی از سوی این تشکل‌ها پس از بررسی از سوی دبیرخانه تبریز 2018 در صورتی که قابلیت اجرایی داشته باشند، مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی ابراز امیدواری کرد تا همکاری های مشترک و هم‌افزایی برای حفظ و صیانت از میراث فرهنگی و تاریخی در بین سازمان مرم نهاد بیشتر شود و در سایه این همکاری تبریز روز به روز بیشتر آماده استقبال شایسته از سال 2018 شود.

گفتنی است نشست هم اندیشی پویش پاسداری از محیط زیست و میراث فرهنگی با حضور مدیران تشکلهای مردم نهاد و به همت خانه محیط زیست استان برگزار شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.