مقامات آمریکایی می‌گویند یک نوجوان ۱۳ سالۀ سیاه‌پوست که در حال فرار از دست نیروهای پلیس اوهایوی یک تفنگ پلاستیکی را به سوی آن‌ها نشانه گرفته بود، به ضرب گلولۀ پلیس کشته شده است.

مرگ نوجوان سیاهپوست دیگر بدست پلیس آمریکا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، نیروهای پلیس آمریکا چندین بار به تری کینگِ 13 ساله شلیک کردند و در نهایت متوجه شدند، اسحله‌‎ای که وی در دست داشت یک تفنگ بی‌بی بوده است.

تفنگ بی‌‎بی نوعی اسلحۀ بادی با گلوله‎های گرد و عمدتاً پلاستیکی است که نمونه‌ای بدلی از سلاح‎های آتشین و واقعی به حساب می‌آید.

پلیس اوهایو که گزارش یک سرقت مسلحانه را در شرق کلمبوس، مرکز ایالت اوهایوی آمریکا، دریافت کرده بود، حدود ساعت 19:45 چهارشنبه به وقت محلی عازم منطقه شد.

نیروهای پلیس با توجه به اطلاعاتی که از تماس‌گیرنده دریافت کرده بودند، به کینگ و 2 مرد جوان دیگر که نزدیک وی ایستاده بودند، مشکوک شدند.

هنگام نزدیک شدنِ مأمورین پلیس به این گروه، کینگ و یکی از جوانان پا به فرار گذاشتند و در نهایت این نوجوان کشته شد.

هیچ نیروی پلیسی در محل وقوع درگیری زخمی نشد و بررسی‌ها تا بامداد روز پنج‌شنبه (به وقت محلی) ادامه یافت.

پلیس از مظنون ناشناسی که همراه کینگ بود، بازجویی و در نهایت تا صورت گرفتنِ بررسی‌های بعدی، وی را آزاد کرد.

این حادثۀ مرگبار در حالی رخ داده است که اخیراً به دلیل افزایش اقدامات خشونت‌بارِ پلیس و مرگ چندین رنگین‌پوست در امریکا به دست پلیس، تظاهرات و تجمعات اعتراض‌آمیز در سراسر ایالات متحده افزایش یافته است.

پیشتر ادارۀ پلیس شهر کلیولند در ایالت اوهایو نیز به دلیل اقدام یک پلیس تازه‌کار در قتل تمیر رایس، یک نوجوان 12 سالۀ سیاه‌پوست، با انتقاد و اعتراض شدید روبرو شد.

این کودک آمریکایی در نوامبر سال 2014 (پاییز 1393) در حال بازی با یک تفنگ اسباب‌بازی در یک پارک  به ضرب گلولۀ پلیس کشته شد.

آمارهای یک گروه فعال درباره خشونت پلیس آمریکا نیز نشان می‌دهد در سال 2015 میلادی بیش از هزار و 150 نفر که دست‌کم 321 نفر از آن‌ها سیاه‌پوست بوده‌اند، به دست پلیس امریکا کشته شدند.

به گفتۀ ناظران در سال جاری میلادی نیز پلیس آمریکا به حدود 550 مظنون شلیک کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.