۲۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳
کد خبر: 456955

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ناتو با انتشار بیانیه ای از برگزاری گفتگوهای مقامهای عالی رتبه ناتو و روسیه در خصوص کاهش خطر و ارتقای شفافیت خبر داده است.

"کاهش خطر" بین ناتو و روسیه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، ناتو با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: مقام‌های عالی رتبه ناتو و روسیه گفتگوهایی را با هدف کاهش خطر و افزایش شفافیت انجام داده اند تا از هرگونه سوء تفاهم جلوگیری کنند.

در حالی که ناتو برای مقابله با اقدامات روسیه در شرق اروپا و بحران شرق اوکراین و کریمه، بیشترین فعالیت های نظامی را از زمان جنگ سرد در پیش گرفته، حوادثی در دریای سیاه بین کشتی ها و هواپیماهای دو طرف به وجود آمده است.

ناتو در این بیانیه افزود: به عنوان بخشی از گفتگوهای متوالی با روسیه، آلکساندر ورشباو معاون دبیر کل ناتو با آلکساندر گروشکو فرستاده روسیه ، دیدار و گفتگو کرده اند. آنها در خصوص راهکارهای افزایش شفافیت و کاهش خطر و ریسک گفتگو کرده اند.

رهبران ناتو در نشست جولای موافقت کردند تا حضور نظامی این سازمان در منطقه بالتیک از جمله کشورهای استونی، لتونی و لیتوانی و لهستان را ارتقا دهند.

در بیانیه ناتو آمده است: ورشباو در این دیدار به گروشکو گفته است که ناتو آماده است تا گفتگوها را ادامه دهد ولی سیاست ناتو در قبال روسیه تغییر نخواهد کرد. در واقع، همکاری های عملی ناتو با روسیه به خاطر اقدامات تجاوزکارانه مسکو علیه اوکراین، متوقف خواهد بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.