پایگاه خبری نشنال اینترست در گزارشی نوشت: در صورت پیروزی هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، او باید جان کری را به دلیل رابطه منحصر به فرد با همتای ایرانی خود به عنوان نماینده آمریکا در امور ایران منصوب کند.

استفاده کلینتون از جان کری به عنوان نماینده امور ایران در صورت پیروزی در انتخابات

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، در این گزارش آمده است: با فرض این که هیلاری کلینتون برنده انتخابات ریاست جمهوری باشد، صبح بعد از انتخابات او باید با جان کری تماس بگیرد، هیلاری باید از او بخواهد که حداقل به مدت 6 ماه تا یک سال نماینده ویژه آمریکا در ایران باشد.

در حالی که زمزمه‌ها حاکی از آن است که کلینتون احتمالا به دلیل آنکه می‌خواهد سیاست‌های خود را در قبال ایران پیاده کند، جان کری را کنار خواهد گذاشت. به دلیل رابطه منحصر به فرد و حسنه‌ای که کری و ظریف به سختی در جریان مذاکرات هسته‌ای به دست آورده‌اند، این موضوع باید به طور دقیق بررسی شود.

کری می‌تواند در دولت آینده نقش مهمی را در رسمی کردن روند دیپلماتیک دیدارها و گفت‌وگو با ایران بازی کند.

اگرچه کلینتون ایران را به عنوان یک چالش استراتژیک بلند مدت می‌بیند و از موضع رقیب حزبی خود، برنی سندرز برای عادی سازی روابط با ایران انتقاد کرده بود، متعهد است تا توافق هسته‌ای برجام را اجرا کند.

در همین راستا، منصوب کردن جان کری به عنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور ایران به مدت حداقل شش ماه تا یک سال می‌تواند منافع استراتژیک آمریکا را تامین کند.

آنچه حائز اهمیت است، کری و ظریف در سال‌های اخیر به رابطه کاری سازنده و اصولی با وجود بی‌اعتمادی میان آمریکا و ایران دست یافته‌اند.

این رابطه یکی از عوامل اصلی دستیابی به توافق تاریخی سال گذشته بود و تاکنون نیز باعث ارتقاء روابط دو جانبه دو کشور به سطوح بی‌سابقه‌ای بوده است.

در ادامه این گزارش آمده است: حتی در برخی موارد کری و ظریف در یک روز تا دو الی سه بار با یکدیگر تماس برقرار می‌کردند. از زمان امضای معاهده برجام و به عنوان نتیجه رابطه کری و ظریف، ایران به نشست صلح سوریه در وین دعوت شده است. هم‌چنین تفنگداران آمریکایی بازداشته شده توسط ایران به سلامت به خانه بازگشتند. یک اختلاف مالی 35 ساله حل شد و تعهدات برجام از سوی هر دو طرف به طور کامل در حال انجام است.

به گزارش ایسنا، این در حالی است که مقامات جمهوری اسلامی ایران بارها تاکید کرده‌اند که آمریکا به طور کامل در حال اجرای تعهدات برجامی خود نیست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.