قدس آنلاین - گیلان - مریم غلام پور : مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از انتزاع اداره راهداری این دستگاه و انتقال به اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان از یکم مهر ماه امسال خبر داد.

انتزاع اداره راهداری از راه و شهرسازی گیلان

شعبان علی خاوری در جلسه مجمع نمایندگان گیلان با مدیران شورای حمل و نقل استان اظهار کرد: از یکم مهم ماه امسال اداره راهداری از اداره کل راه و شهرسازی گیلان انتزاع می‌شود.

وی به انتقال اداره راهداری به اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان اشاره کرد و افزود: مراحل اداری انتزاع مذکور در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه ساخت راه‌های روستایی و روکش راه‌ها در فاز بعدی به اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان منتقل می‌شود، تصریح کرد: گیلان 10 هزار و 846 کیلومتر راه روستایی دارد.

خاوری جایگاه راه روستایی گیلان در کشور را رتبه هشتم خواند و بیان کرد: در طول آسفالت راه روستایی رتبه ششم کشور را داریم.

وی متوسط آسفالت راه روستایی در کشور را 52 درصد عنوان کرد و یادآور شد: امسال متوسط آسفالت راه روستایی گیلان به 50.5 درصد رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به فعالیت یک‌هزار نفر در این دستگاه، خاطرنشان کرد: با انتزاع اداره راهداری، تعداد 700 نفر به اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان منتقل می‌شوند.

گفتنی است ،  بر اساس سیاست وزارت راه و تصویب شورای عالی اداری مقرر شد بخش راهداری از اداره‌های کل راه و شهرسازی منتزع و به اداره‌های حمل و نقل و پایانه‌های استان ملحق شود و به این ترتیب اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در استان‌ها شکل می‌گیرد که این مهم در گیلان در حال شکل‌گیری است .

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.