قدس آنلاین- بیرجند: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: با پیگیری‌های انجام شده امسال از محل اعتبارات 20 مورد اقامتگاه بوم‌گردی تأسیس می‌شود که برای این اقامتگاهها بالغ بر 7 میلیارد تومان تسهیلات اختصاص داده شده است.

 20 اقامتگاه بوم‌گردی در خراسان جنوبی تاسیس می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند، حسن رمضانی در ستاد اجرایی خدمات سفر استان خراسان جنوبی اظهار داشت:با توجه به اینکه یکی از جاذبه‌های عمده استان کویر است و به دلیل گرمی هوا امکان ورود به کویر وجود ندارد لذا از اواخر شهریور ماه پذیرای گردشگران خارجی در استان خواهیم بود.

وی افزود: در چند روز آینده 2 تور (10 و 8 نفره) گردشگر خارجی از کشور آلمان و اتریش برای دیدن کویر به استان خراسان جنوبی سفر خواهند کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی اظهار داشت: همچنین 49 نفر گردشگر از کشور فرانسه با خودروهای شخصی از مرز بازرگان وارد می‌شوند و در مسیرشان به مدت 6 روز در استان خراسان جنوبی اقامت خواهند داشت.

رمضانی تصریح کرد: همچنین در آبان ماه نیز پذیرای تور 13 نفره آلمانی خواهیم بود که با هدف بازدید از مزارع زعفران و زرشک و بازدید از جاذبه‌های گردشگری به استان سفر می‌کنند.

وی بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده امسال از محل اعتبارات 20 مورد اقامتگاه بوم‌گردی تأسیس می‌شود که برای این اقامتگاهها بالغ بر 7 میلیارد تومان تسهیلات اختصاص داده شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی تصریح کرد: در زمینه آموزش نیز در طول تابستان آموزشهایی در جهت گردشگری داده شده است و این آموزشها برای پرسنلی که با گردشگران فعالیت دارند از جمله ویژه آشپزان گردشگران، ویژه خانه‌داران گردشگران و آموزشهایی به رانندگان و تاکسی‌ها نیز داده شده است.

وی با اشاره به اینکه فروش صنایع دستی در استان نسبت به سال گذشته بسیار خوب بوده است یادآور شد: در ایام نوروز امسال بیش از 500 میلیون تومان صنایع دستی استان فروش داشته است و در ایام تابستان نیز 25 بازارچه موقت در کنار جاذبه‌های گردشگری فعال بوده است که فروش خوبی داشته است.

رمضانی اظهار داشت: دو اثر طبیعی و تاریخی استان خراسان جنوبی در فهرست آثار جهانی ثبت شده است و کویر خراسان جنوبی یکی از کویرهای خوب و دست نخورده است که به اندازه کافی از آن استفاده نشده است و باید در این راستا همه تلاش کنیم و برای معرفی این آثار همکاری کنیم.

با بیان اینکه از این تعداد 26 هزار نفر در مدارس و اقامتگاه‌های مربوط به آموزش و پرورش اسکان داشتند اظهار داشت: همچنین 330 هزار نفر نیز در پارکها و کمپهای موقت و مابقی در بقاع متبرکه، مهمانسراهای ادارات و جاذبه‌های گردشگری اقامت کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین میزان اقامت در هتلها 6 هزار نفر، مهمان‌پذیرها 5 هزار نفر، خانه مسافر 125 نفر، چادرهای مسافرتی 33 هزار نفر، اقامتگاه‌های موقت 579 هزار نفر و میزان اقامت در سایر مکانها نیز 150 هزار نفر بوده است.

رمضانی با اشاره به تعداد بازدیدهایی که برای اطمینان از ارائه خدمات مناسب در سطح استان خراسان جنوبی انجام شده است تصریح کرد: در این مدت 384 مورد بازدید از مجموعه‌های تحت نظارت میراث فرهنگی انجام شده است که بعضی از آنها با همکاری تعزیرات حکومتی و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در این مدت 25 فقره تشویقی در استان خراسان جنوبی صورت گرفته است خاطرنشان کرد: در این مدت 10 مورد از تأسیسات گردشگری استان به دلیل ارائه خدمات مناسب تشویق و تجلیل شدند و همچنین تعداد تذکرات باعث نقص خدمات نیز 25 مورد بوده است که 9 مورد به مراکز اقامتی و 16 مورد به مراکز پذیرایی داده شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با اشاره به تذکرات کتبی در این مدت یادآور شد: در این مدت 5 مورد تذکر کتبی داده شده است که 4 مورد به مراکز پذیرایی بوده است.


 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.